AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
19.163

Någon som testat RVS-Technologys "mirakeloljor"?

Sida 2 av 2
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Parolof, det handlar om vanliga Ester-tillsatser....samma tillsatser som i princip alla andra oljetillverkare också använder i sina oljor - ett vanligt oljeadditiv!

Med andra ord: Helt vanlig motorolja av lite bättre kvalitet.

Dock är GTX ingen riktig helsyntetisk olja, utan "bara" en högraffinerad mineralolja!
Castrol är lite "fula" i sin marknadsföring och töjer lite på begreppen...

RVS påstår att det är något keramiskt material de använder i sin "mirakeltillsats".
I mina ögon låter det som om man slår i slipmedel i oljan....!

Men återkom med rapport efter ett tag!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Pe
26
Peter M
520i -88 E34
Hur går det med RVS-behandlingen?
Har bakaxeln blivit tystare, eller är det ännu ett bluffmedel?

*B
11
*B*M*W*
bmw 518 -95
jag har inte kört mina 100mil ännu men det närmar sig........... jag lovar
att komma med en så grundlig information som möjligt ,så fort jag kan.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Provade RVS för att bli kvitt det lilla men ändå tydliga ticket på min M30, och mycket riktigt så vart det ingen skillnad, men om man har problem med ojämn/lågt komp så kan det nog vara en sista utväg innan motorbyte/renovering Länk ...

Mvh
Pe
26
Peter M
520i -88 E34
*B*M*W* Har du kört dina 100 mil ännu? Tycker detta är lite spännade, även om man kanske inte har så stor tilltro till mirakelmedel.
*B
11
*B*M*W*
bmw 518 -95
hej alla nyfikna.
jo bilen har gått sina 100 mil nu och......
felet på min bil är att ingående lagret är lite slitet.(o-ljud endast vid rullning utan belastning eller mycket lite last) nåväl återförsäljaren uppger att RVS skall ha uppnått full effekt efter 100mils körning.
och min bil har gått ca 110mil sen jag tillsatte RVS + att jag bytte olja i sandband med tillsatsen.
så nu till fakta.
jag är inte nöjd med resultatet.RVS lovar att ljudet skall upphöra helt inte minska utan upphöra vilket i minna öron är mycket starka ord.
obs.ljudet på min bil var från början mycket litet och det var därför som jag ville prova det här medlet,hade inte funderat på det om jag hade haft grovt skrap eller rassel.he he.
nåväl ljudet har väl minskat men det är mycket mycket lite.
jag personligen skulle inte rekomendera det vidare obs.jag provade bara bakaxelrenoveringssatsen och säger inget om vad dom andra renoveringssatserna gör för bilen,men nu har jag provat RVS och har ingen fundering på att utforska företaget vidare.
Det dom sa lät bra nästan för bra men jag dömmer ingen förs fakta ligger på bordet det är min lifsfilosofi...
till er alla som ser det här säger jag bara...
SERVA ERA BILAR
lägg ner lite tid å omtanke,så kanske ni slipper att ens tänka på att tillsätta något annat en anpassad olja till vad det nu är...
om det är några som har lite mera frågor så kan vi hålla inlägget levande en stund till.
Lycka till.
Hej,

Jag kunde inte låta bli att testa RVS i växellådan på min gamla 318i -90 som efter 22000 mil avger ett "transmissionsljud", särskilt på fyran och femman.

Min slutsats efter ca 500 mil är att jag ev kan uppfatta en viss minskning av missljudet (inbillning?) , men det har definitivt inte försvunnit.

Ola

Komplettering,

Så här ett år senare konstaterar jag att växellådan nu nästan helt saknar missljud, så något är det som har hänt.

Ola
*B
11
*B*M*W*
bmw 518 -95
det ser ut som vi får utverdera det här ytterligare...
jag kanske var lite snabb.
men dom lovade full effekt efter 100mil men kommer förbättringen efter 500mils körning så är det possitivt.

vi får försöka lyfta det här vidare..
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Man skall ju inte glömma bort att vissa oljud i växellådor ibland kan komma och gå...

Ja att ett missljud inte alltid bara blir värre ju mer nåt slits, utan att det faktiskt kan bli tystare ju mer det slits, vilket ibland kan tolkas som det blivit bättre men faktiskt är precis tvärt om.

Ljud det kan handla om är sådana som har uppstått t. ex. vid en häftig växling där nåt i lådan fått sig en törn och blivit lite skevt eller krökts. Då kanske det börjar trycka på nått varvid oljud kan uppstå. Vartefter detta tryckande sliter på delarna så blidas på nytt ett spel och delarna trycker inte längre på varandra, och ljudet minskas eller upphör. Men flet i sig kvarstår ju och ett eller annat spel har ju blivit fel och ännu större med tiden än det ska vara om allt är korrekt.

Så bara för att det blivit tyst är inte alltid en bekräftelse på att det blivit bättre och att nåt undermedel verkligen funkar.

Dr Tinnitus
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Säkerligen så hade ni uppnått samma resultat om ni bara hade bytt oljan i bakaxeln/växellådan.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
*B
11
*B*M*W*
bmw 518 -95
det har du rätt i.
är det någon annan som har någon erfarenhet av RVS eller ska vi lägga det på hyllan så länge???
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Frågor om mirakelprodukter dyker ju upp med jämna mellanrum och skapar ofta debatt mellan de som är lättledda och säger att det funkar, och de som är mer jordnära och inte sov på högstadiets fysiktimmar.

Därför förärar jag er nu med denna länk till ett test på ett urval av mirakelgrunkor som alla lovar fantastiska resultat. Läs och begrunda, och fundera om det finns fler liknande produkter fasta som flytande som skulle mött samma tragiska resultat i ett test...

Länk

Dr Tinnitus
Lyfter en gammal tråd av nyfikenhet då jag råkade ramla in på deras hemsida ( RSV ) för första gången.
Hittade ett Pdf dokument där kunder som provat RSV produkter fått chansen att skriva om upplevelser av RSV´s produkter.
Jag har nu provat maila en av dessa kunder
( erne.holmberg@jonseredcranes.se )
av ren nyfikenhet bara för att se vad som händer ock om personen finns på riktigt samt om det stämmer ?
Kommer att undersöka om dessa personer i Pdf dokumentet fortfarande är kontaktbara ock om detta stämmer etc
Man har väl för lite att göra,men bara för sakens skull ;)
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
hade omega 939 i min gamla citroenmotor som hade börjat ticka. efter några mils körning hördes det inte mer. man hörde heller inte tickningarna vid start 12 timmar efter man kört den. sålde bilen någon månad efter de.

obs. jag tänker inte hälla i nån tillsats om inte bilen låter som ett tröskverk. sköter vanlig service till . och pricka i stället så slipper man oroa sig. går nått sönder lagar man det.

BMW ownz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.