AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
19.162

Någon som testat RVS-Technologys "mirakeloljor"?

Sida 1 av 2
An
29
Andreas S
525i Touring -96
Hej!

Jag sprang på en annons om RVS-Technologys oljor som sägs göra underverk för bilen. Vibrationer och missljud försvinner från motor, växellåda, hjullager, bakaxel och styrservo. Den ska bygga upp ett skydd som håller 10.000 mil tydligen. Även bensinförbrukningen ska minska samt kompen öka.

Undrar ifall detta är ytterligare en "mirakelprodukt" som inte visar sig vara så bra eller ifall den funkar. Den har visst fått rätt många priser och utmärkelser så man vet ju inte. Är det någon som har provat?

kolla på www.rvs.se om ni vill.

/Andreas
An
29
Andreas S
525i Touring -96
OK...jag vet att man ska söka först och fråga sen...jag frågade först och sökte sen...dumt av mig. Det finns ju flera trådar om detta redan.

/Andreas
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Saxat från deras hemsida:

"RVS Technology® Treatment skyddar effektivt mot förslitning och återställer redan slitna delar i vilken fungerande mekanism som helst till ursprungligt skick."

"Hejsan!
Jag bestälde en "sats" (2 tuber) motorbehandling till min Suzuki swift -90 som har gått 48 000 mil och som ni nog förstår skrammlade lite mer än vad som är nyttigt. Jag gjorde som det stod i beskrivningen blandade och skakade och slog i smeten i 15 minuters etapper. Redan efter 45 minuter så hörde jag att den tystnade, det som rasslade och skrammlade innan var som bortblåst och efter 2 timmars kostant körning så blev det som en helt annan bil.
Efter ytterligare 35-40 mils körning så behandlade jag med etapp 2 allt enligt instruktionen. Nu har jag kört ca 50 mil efter avslutad etapp 2 och bilen är väldigt rapp, pigg och skrammelfri."

Häpp!

tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Kan en Suzuki Swift vara väldigt rapp och pigg?

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

"och återställer redan slitna delar"

Är detta teknologin bakom T-1000 som man kan se i Terminator? Coolt !
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Hjälper det mot sprängda toppar och spruckna motor blockar? I så fall alldrig mer till verkstad fasiken.
*B
11
*B*M*W*
bmw 518 -95
är det någon som har verkligen provat produkten???
berätta om eran erfarenhet om RVS.
*B
11
*B*M*W*
bmw 518 -95
öppna era hjärtan, det måste väl vara någon som har något att berätta om RVS
jag har läst på deras hemsida å dom lovar mycket mad denna produkt...
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Funderat på ifall det är så bra att hälla i mirakelmedel i en motor som invändigt är Nikasil eller Alusilbehandlad. De motorer som de testat medlet på är gamla gjutjärnshistorier utan invändig slitageskyddscoating.

***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle***
*B
11
*B*M*W*
bmw 518 -95
men om man tittar på bakaxeln och växellådan.
jag vill veta om medlet har någon effekt

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Du har läst på deras hemsida och dom lovar mycket... Konstigt?

Allvarligt talat, det verkar ju inte vara världens bästa mirakelprodukt med tanke på att man inte hört om den förut. Och dessutom, hur mycket "mirakelprodukter" finns det på marknaden. Som VERKLIGEN fungerar!?
Ta dig en funderare om du tycker att det verkar värt att spendera pengar på.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om produkten varit så bra som de hävdar, hade den varit flitigt använd inom professionella sammanhang: t ex inom sjöfarten, flygindustrin, gruvindustrin, oljeutvinningsindustrin etc. Problemet är bara att den typen av verksamheter kräver bevis för att produkter av denna typ verkligen fungerar (och att de inte har några icke önskvärda bieffekter som man "glömmer" att nämna i reklam) innan de används.
Har du någon gång hört att denna produkt faktiskt används professionellt?
Det har i alla fall inte jag!

Om denna produkt faktiskt skulle fungera så bra som de hävdar, skulle företaget troligen kunna tjäna så grova pengar att de blev ett av världens största företag!

Sannolikheten att detta företag inte ens finns om några år, är nog större....

Tills dess att motsatsen bevisas, hävdar jag att detta är en produkt som inte fungerar! (likt nästan alla andra dylika "mirakelpridukter" vilka oftast sägs ha rent mirakulösa effekter på både hela och mekaniskt trasiga delar i en maskin)

I bästa fall är det väl bara ett slöseri med några hundralappar, i värsta fall orsakar produkten mer skada än nytta då den troligen kommer att störa den känsliga additivbalansen i oljorna...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
B.M.W...... prova och berätta sedan för oss andra ;)

***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle***
*B
11
*B*M*W*
bmw 518 -95
nu är det så att jag har köpt rvs till min bakaxel för att jag har ett svagt sjungande ljud i den, jag sprang på lite info om rvs där dom lovade att ljudet skulle upphöra helt inte minska utan upphöra...
som för många andra är jag mycket skepptisk till prudukten.
men jag funkar så att jag dömmer ingen så länge det inte finns bevis.
jag skall testa prudukten mycket noga sen återkommer jag med grundlig information.
OBS! jag har en annan bakaxel liggandes,ifall resultatet går åt fel håll...
parolof
Provade Slick i motor på en bil som jag hade förr och det verkade funka, tomgången gick iallafall upp ca 1000rpm efter några mil och motorn verka varva lättare
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Slick 50 och andra mirakelprodukter har diskuterats tidigare. Här är en länk till en av de många krönikor man kan hitta nätet om blufftillsatserna.
Länk
Läs och fundera.
parolof
Den krönikan är ju på en site som säljer sina egna "smörjor" så den kanske man ska ta med en nypa fett:-)
*B
11
*B*M*W*
bmw 518 -95
lugna er jag kommer göra en fullständig redovisning om
hur RVS påverkade min bakaxel. den har rullat ca 20 mil nu jag skall vänta till 100mil och sedan får vi svar...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

parolof,

Har du ställt dig frågan varför det allra största oljejättarna inte använder teflon och andra mirakeltillsatser i sina produkter? Mobil, Shell m.fl lägger ner miljarder på forskning och utveckling av nya produkter. Varför har man inte använt teflon, varför säljer man inte egna produkter likt dom som vi pratar om. Är dom inte smarta nog eller vill dom inte tjäna pengar?
*B
11
*B*M*W*
bmw 518 -95
RVS har ingenting med teflon att gör....

www.rvs.se
parolof
Castrol har ju nå'n special olja..

"Castrol GTX Magnatec 5W-40 innehåller en speciell additivblandning med polariserade molekyler som fäster på metallytorna i motorn och verkar aktivit så snart motorn startas. Castrol har patenterat teknologin i GTX Magnatec, som ger ett speciellt skydd genom hela start och uppvärmningsfasen, särskilt de kritiska första 20 sekunderna vid start, då det största slitaget sker i motorn. ""
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.