|
|
|
|---|---|
|
Är det ett bra köp? motorn ifråga är en M30b34 med turbo modell större, kompsänkt osv. Sägs ju att det ska va relativt enkelt att mappa + att priset är överkomligt. Fördelar - nackdelar?? Behöver inte massa finesser utan bara kunna styra bränsle och tändning så att jag kan ladda 1 bar eller mer utan att spika sönder hela skiten. . | |
|
Haltech är mkt enkla system. E6A har faktist även några features, men ska du köra direct fire så får du inga utgångar kvar. Kör du med fördelare och MSD tex så kan du använda launch control mm. Jag gillar Haltech för dess enkelhet, men att det skulle vara så jättelätt att mappa kan jag inte riktigt hålla med om. Lite tålamod, avgastemp och bredbandslambda så är det dock inga stora bekymmer. Länk |
|
|
HAr du kollat på Megasquirt och SMT6 ? Dom är billigare, men har inte lika många finesser...Det låter som du endast vill ha dom där basic sakerna som tändning och sprut, så du kan ju slänga ett öga på SMT6 iaf tycker jag ///JOhan |
|
|
Megasquirt och smt6 hade ju varit det absolut billigaste men va jag har läst här så verkar det inte gå att backa tändningen så mycket som skulle behövas på denna motorn. Var köper jag haltech till vettigast peng. Inget som har ett som ligger o skräpar i nått hörn? |
|
|
Jag har ett Autronic Sm2 till salu under annonser... Samma som kilander kör med tror jag :) Jag som nybörjare tyckte detta system var hur enkelt oh smidigt som helst! Lätt att koppla med långa kablar och enkelt kopplingschema. Menysystemet va suveränt, snabb överblick på alla värden och mycket inställningsmöjligheter... Länk Tegheim goes triple |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.