|
|
|
|---|---|
| Jag blir så trött. Finansieringen till min drömbil; en M3 3.2 Cab kan jag (kanske)ordna, likaså servicen och nya 19" vartannat år; men jag VÄGRAR betala 16700:-/år med full bonus och precis trettio fyllda!Folksam ville t.o.m. ha 38000:-...Jag har hela släkten i Finland, så att skriva den på gammelmormor är inget alt. heller. Avsaknad av garage gör att den inte heller kan entusiastförsäkras, så vad göra? Som sagt, det får väl bli att nöja sig med en TTSQ Cab istället... | |
E23 |
ring SUSAB E23 |
|
Länsförsäkringar... HAr du hemförsäkringen där och tecknar bilen är min erfarenhet att dom är oöverträffat billigast, det har dom varit de tre senaste ggr jag jämfört... Och det med tusenlappar. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Asken; jag vet! ...Men har ej något hos dom för närvarande. Börjar fundera på en Boxster istället, de är billigare att äga. (Försäkring,förbrukning, serviceintervaller, andrahandsvärde, kvalitet?) E23; har du ngt tfnnr. till SUSAB, aldrig hört talas om dessa? |
|
E23 |
Länk E23 |
|
Fick just en offert från Susab, de var överraskande dyra: 12187:-/år helförsäkring. Idag betalar jag ca 6500:- för samma produkt hos If. Inte M3 men 328i Coupé i Gbg 1000 mil/år och importerad. |
|
| Skulle ni (som försäkringsGIVARE) vilja försäkra en M3 Cab, som rullar i storstad med 19-tummare och inte parkeras i garage, för "bara" 16700 kr? | |
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
Tror inte att SUSAB försäkrar M-bilar. Hade min 540 och 325 där. Försäkringshelvetet var faktiskt ett skäl till att jag köpte 540 istf M5. Carfanatic ======= fd E34 540iA -93 fd E28 520i -86 fd E36 325iC -95 fd E30 318i -85 |
|
sani: Slå till på en Boxster istället. Det vore helt rätt. Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag. |
|
|
Richard, jag håller med dig. Jag skulle inte vara försäkringsgivare på den. Det som är lite märkligt är att en 325'a från 80-talet kan kosta över 10.000.- / År att försäkra för någon som snart är 30 år. Mr C |
|
| Varför köpa TT då kan du lika gärna köpa en wolksvagen bubbla från 70talet med avkapat tak ser ju likadana ut eller har jag fel?? | |
| m3efl; Nej, du har inte fel! Det har hänt en del sen senast, och jag har kommit fram till att TT:n har för hög midjelinje för armbågen (och är för slö), M3 går fan inte att försäkra drägligt (för mig), MRoadstern är för retro, Boxstern(2.5) för långsam osv. Resultat: Det blir ingen cabbe. Överväger att importera en B10 4.6 istället...Återstår dock att kolla upp försäkring på den? | |
|
Nu låter det bättre Alpina B10... |
|
| Avdelning Alpina bilar är jättebilliga att försäkra? Tror inte dom ligger billigare än m3orna. | |
|
Sani: har du provat Boxster S? jag kan nog tänka mig att ha en sån... sparkar på fint o motorljudet ... mmmm.... to die for ;-) försäkring på en sån är iofs inte gratis, tyvärr... mvh Anders BMWCS #4727 |
|
| Firren; Boxster S:n är billigare att försäkra än M3:an, samt att du slipper vagnskadan(-99)=halva priset. Den är tyvärr bara för dyr för mig! (max 250', räcker till en B10:a i Deutschland) | |
|
hoppas att du hittar en fin B10 då :-) mvh Anders BMWCS #4727 |
|
|
Hej. Tro det eller ej, men Alpina är billigare att försäkra än M-bilar. Dock är det inte så stor skillnad, men billigare dock. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.