|
|
|
|---|---|
|
Är det någon här som kan ge en vettig prisindikation på en M3 E30 årsmodell 89 eler 90. 89.a, kanske 90-95´? 90.a ? Har sett några för omkring 95-100´vilket verkar vettigt. | |
|
Svårbedömd bil...finns inget jätte-utbud på M3:or E30 och de verkar väldigt eftertraktade. Men för en riktigt fin och välskött/väldokumenterad bil så skulle jag gissa på 70-90'... |
|
|
Väldigt eftertraktade ? ...hm.. har sett någon 90, samt även iofs 87, som verkar varit svårsålda trots hyfsat pris. Väljer ändå inte de flesta M3 köpare E36.an som egentligen är en bättre M3.a i de flesta hänseenden, för priset för en E36 ligger inte långt ifrån E30.an!! |
|
|
Visst skiljer det lite pengar mellan E30 och E36. En FIN M3 E30 är eftertraktad, men det finns säkert många lik. Det kanske är såna du har sett i annonser. Jag tycker att Stoffes värdering är bra. Mr C |
|
|
Det bror väl vad man är ute efter, själv köpte jag M3 E30 bland annat på grund av att de är inte lika vanliga som E36:an.Sen om E36 M3 är bättre bil är en annan diskussion. Pris bilden är mellan 90-100 för en 90-91:a, då handlar det om en väl utrustad och dokumenterad bil. Jag köpte själv min 88:a som gått endast 6700 mil, mycket väl dokumenterat och i mycket bra skick för 100, mycket pengar för en 88:a men jag tycker den är värd det. |
|
|
Även viktigt att poängtera att det är en enorm skillnad mellan M3 E30 och E36...E30 är betydligt sportigare med bla racerlåda (ettan nere til vänster!!), en vråltrimmad 4:a och mer sportigare köregenskaper än E36:an som faktiskt är mer komfortinriktad med brett vridmoment, sköna stolar, låg ljudnivå mmm. Allt hänger på utbud och efterfrågan, i somras vil jag minnas att det på BMW-börsen fanns en uppsjö av "M3 E30 köpes". Ett annat exempel är M635:an som i fint skick inte är mycket billigare än de tidiga 850:orna, trots att det är en äldre bil. |
|
| Tack för kommentarerna så långt, tror jag har rätt bra pejl på läget nu. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.