AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
413

M3 E30

Är det någon här som kan ge en vettig prisindikation på en M3 E30 årsmodell 89 eler 90.
89.a, kanske 90-95´?
90.a ? Har sett några för omkring 95-100´vilket verkar vettigt.

Svårbedömd bil...finns inget jätte-utbud på M3:or E30 och de verkar väldigt eftertraktade.

Men för en riktigt fin och välskött/väldokumenterad bil så skulle jag gissa på 70-90'...
Väldigt eftertraktade ? ...hm.. har sett någon 90, samt även iofs 87, som verkar varit svårsålda trots hyfsat pris.
Väljer ändå inte de flesta M3 köpare E36.an som egentligen är en bättre M3.a i de flesta hänseenden, för priset för en E36 ligger inte långt ifrån E30.an!!
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Visst skiljer det lite pengar mellan E30 och E36.
En FIN M3 E30 är eftertraktad, men det finns säkert många lik. Det kanske är såna du har sett i annonser.
Jag tycker att Stoffes värdering är bra.

Mr C
er
256
eraabos
M3 E30-88
Det bror väl vad man är ute efter, själv köpte jag M3 E30 bland annat på grund av att de är inte lika vanliga som E36:an.Sen om E36 M3 är bättre bil är en annan diskussion.

Pris bilden är mellan 90-100 för en 90-91:a, då handlar det om en väl utrustad och dokumenterad bil. Jag köpte själv min 88:a
som gått endast 6700 mil, mycket väl dokumenterat och i mycket bra skick för 100, mycket pengar för en 88:a men jag tycker den är värd det.

Även viktigt att poängtera att det är en enorm skillnad mellan M3 E30 och E36...E30 är betydligt sportigare med bla racerlåda (ettan nere til vänster!!), en vråltrimmad 4:a och mer sportigare köregenskaper än E36:an som faktiskt är mer komfortinriktad med brett vridmoment, sköna stolar, låg ljudnivå mmm.

Allt hänger på utbud och efterfrågan, i somras vil jag minnas att det på BMW-börsen fanns en uppsjö av "M3 E30 köpes".

Ett annat exempel är M635:an som i fint skick inte är mycket billigare än de tidiga 850:orna, trots att det är en äldre bil.
Tack för kommentarerna så långt, tror jag har rätt bra pejl på läget nu.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.