|
|
|
|---|---|
|
Ska köpa mig en M3a igen, Men vad ska man satsa på en fin 94-95 för ca115tkr som man trimmar.. eller en 3,2 runt 130tkr? Nån som kör trimkamaxlar,chip,filter,helsystem 2.5tum, detta borde väl ge ca 320hk? skriv gärna lite om era bilar ni som trimmat dom mer än chip. Hur går dom mot 3.2 M3? Hade en 3.0 med chip,helsystem,filter, den gick fint men provade aldrig mot nån 3.2 Hjälper det med chip till 3.2an? har tillgång till superchip.. Pris på kamaxlar till 3.0?? samt går den igenom bes? | |
|
Min 3.0:a är mappad, med system och filter..Den är bänkad till 320hk och 365nm. Kan säga att orginal 3.2:or får det mycket jobbigt..iallafall dom jag kört mot hittills. Den är till salu f.ö. Den ser annorlunda ut mot bilden här.....gå in på garaget.org och sök på M3:or så ser du den... MVH: Henrik ///M3 |
|
|
hade en Köhlertrimmad 3,0 en gång i tiden, 340 hk bromsat....den gick avsevärt bättre än 3,2 an. Mycket roligare och rappare i karaktären. Personligen föredrar jag även en otrimmad 3 litersmaskin framför 3,2 eftersom den förra är sportigare avstämd. ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
grymmt!!! fatta vad roligt och säga till en 3,2 om man själv har en 3,0 : du ska vi rejsa ....sen drar man 3,2 ...sen när ni snackar kan man säga :kan du inte köra eller??? eller säger man fasen är den i dåligt skick eller???....grymmt.. M3:or är fina maskiner.... ///325/// |
|
| Har en Köhlertrimmad 3.0 med chip ,JR filter , Remus avgas,bromsad till 250hk på bakhjulen.vet inte vad det blir i motorn. rikitigt rapp efter 4000. Baksidan är att den inte går att besikta med med axlarna på grund av tokhög HC:/ | |
| De 3.0 M3 som jag testat mot har då inte haft nån chans. En 3.2 är bättre än 3.0 i de flesta avseenden. Bara att ha 6 växlar är värt det, bättre bränsleförbrukning och motorvägsfart i 160-170km/h är bekvämt,relativt tyst. Sen att man har mer vrid, högre effekt är bonusar som inte är helt fel. | |
Wiman |
Köp en M3 cab där får du allt ! |
|
Jaha! då var 328 såld med en tår i ögat,den nya köparen var i extas när han åkte.det är alltid kul när köparna är så nöjda.. Nåja har kikat på några M3or och köpte faktiskt en idag Det blev en M3-95 coupe med en massa gottis t,ex konikit,supersprint system,kn,18",mm Har beställt alla service oljor och stift mm så den får sig en insp 2 innan dvalan.. Har dock märkt att kylfläkten vobblar lite,så jag kände på den och den har lite glapp men inte upp och ner utan mer som när man drar fläkt bladen fram och tillbaka mot sig själv så att säga.. är det viskokopplingen eller vattenpumpen? Hur vanligt är det med vattenpumpen och är det bökigt att byta?? |
|
| Vaddå...kan man inte trimma en 3.2:a på en gång...??? | |
|
M3g-power: Om du är ute efter en fin m3a i den prisklassen så skulle jag lätt satsa på en 3.0 :) Mvh Tobias |
|
| Jag ska sattsa på en fin 3.0:a till våren.. Jag tror att om man trimmar den lite så får man en roligare bil än 3.2:an som verkar ha lite mer problem med vanos och sånt... | |
|
Om man tvättar en gris är det fortfarande en gris !!! Vad finns det för anledning till att man köper en äldre bil som man sen trimmar för en jävla massa stålar när det finns nyare bättre variant som inte är så mycket dyrare????? Men det kanske bara är flest antal hästar för minst pengar som gäller...???? Köp en 850 Turbo isf..autotech..massa kusar rakt fram...... |
|
|
Asså shit vad fult det är med en gul M3a, visst det passar till påsken men suger röv resten av året. Mvh Öberg |
|
|
Oki Öberg, då vet vi. Mvh Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.