|
|
|
|---|---|
|
Hej har en M5 99 som hackar/rycker mellan 1000.ca 2000 varp på alla växlarna ,mest på dom högre. Bmw har haft bilen i två månader och bytat en massa grejor utan minsta fram gån. Nu säger dom att det är vanosen som är kass!! Om vanosen är kass hackar/trycker bilen då????? | |
|
Ja, det gör den, men vad du än gör så byt INTE vanosen förrän ALLT annat är uteslutet. Felet kan vara betydligt billigare! BMW vill väl som vanligt bara byta delar och hoppas på det bästa.... Sök på "servicebulletin" så hittar du STEPHANs tråd, han bytte sin vanos i onödan...kanske du har samma fel? |
|
| Snälla kan ingen lära mig att länka!?!?! | |
|
'Länk Ett försök att länka... |
|
|
Det gick inget bra, du får söka själv... Sorry att jag snodde tråden... |
|
|
Jag har läst den+ att jag har varit i kontakt med honom, vi hade inte riktigt samma syntom. Jag har varit på BMW ang magnet ventilern ,men dom hävdar bestämt att det inte är fel på dessa då det skulle komma upp som fel på datorn /Daniel |
|
| Ingen som vet nåt??????????????????????? | |
|
Hej! Känner en som haft en M5 (-99) som hackade lite i det också, speciellt i högre hastigheter. Det som var fel på hans var bränslepumpen som inte orkade med... Tror M5:an har tvådelat tank och den orkade inte suga ur tank 2.. (inte säker!!) mvh Simon |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
sök på M5 E39 och luftmängdsmätare så har du att läsa en halvtimme.... mvh Johan |
|
Det finns några troliga orsaker (vanliga fel): Luftmassamätarna, de brukar ge symptom att bilen börjar bluddra EFTER ca 2500varv. Bensinpumpen är ett vanligt fel verkar det som. Går din bil bra på högre varv och pumpen är dålig borde dina tändstift vara vit/gråa= för liten bränslemängd. Ta ur nåt stift och kolla färgen! Vanosfel är mycket dyrt att reparera så börja med att kolla stiften. Bor du i Stockholmsområdet kan du sedan få låna mina nya luftmassemätare och se om det är problemet. Lycka till! |
|
|
lite ot men luftmassemätarna kan orsaka cylinderbortfall.. fick in en M5 som gick på 2-3 cylindrar ibland för att sen tända på alla igen. MVH Fabian *om en människa behärskar allt, är hon inte obehärskad då?* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.