|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet vad inspection1 och2 kostar att göra på en BMW verkstad? Bör man originalserva bilen hos BMW eller går det lika bra med en allbilsverkstad? Hur mycket pengar sparar man? Blir bilen mer svårsåld om man inte servar den hos BMW? Tacksam för synpunkter. | |
|
Inspection 1 från ca 3000:- till 3500:- Inspection 2 från 6500:- (325iA 91:a för två år sedan) kanske annat pris på en E39:a? Gjorde en insp 1 + bromsvätska på min E39 på icke auktoriserad verkstad, kostn ca 1500:- ( Mecko prylar+Pennzoil 5-40helsyntet) Lämna inte in den vart som helst, släng ut en fråga här på forumet om det finns bra och billiga icke auktoriserade som servar BMW i det område där du bor. Jag tror inte den blir mer svårsåld om den inte är väldigt ny Dom flesta kollar nog in helhetsintrycket av skicket på både bil och kanske också ägaren // MM |
|
loftahammar |
Jag har hört att inspection 2 ligger närmre 10000:- hos BMW, men en allbilsverkstad gör det ju lika bra, och det kostar väl hälften. Känner du ingen som jobbar på en verkstad som kan göra det, för då blir det ju billigast?? Mvh Robban BMW KÄR! |
| AutoWåx i Karlstad (BMW ÅF) tar 5500:- för en Inspektion II då ingår också byte av växellåds och bakdiff -oljebyte. | |
|
Jag lämnade in till Hackefors bil i Linköping för inspektion II, i slutet av mars i år och fick priset 4500:- inkl byte av microfilter till ac'n. Jag blev mycket nöjd både med pris och jobb, det kändes verkligen att bilen fått en genomgång efteråt. Hittar du inte bättre pris närmre dig så fundera över en dagstur till Linköping:) För min egen del kommer det löna sig att köra dit nästa gång det är dags, jämfört att betala ockerpriserna i Göteborg! |
|
stefannorr |
Engluds(BMW) Luleå har 20% rabatt på insp 1 o 2 okt/nov..insp 2 till e 39 523 kostar 3650 kr. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.