AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
951

Enkel CD med MP3-stöd till e39

mw
20
mwik
523i -00
Finns det enkel-cd-spelare med stöd för mp3 som man kan stoppa in i stället för en Business CD? Så att man fortfarande får samma knappar och display?

Har letat på forumet men det pratas bara om växlare, vilket jag primärt inte är intresserad av.

Då är det dessvärre växlare som gäller annars vanlig DIN radio (med ful adapterplatta och lucka som kanske inte går att stänga..)tyvärr....
Adaptrar för multiratten till vanlig DIN radio finns bl.a. hos Sony och Kenwood och VDO

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Det finns en bmw singelcd med mp3 stöd för e46 from årsmodell 2004.09. Denna lär dock tyvärr inte passa E39.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
eF
900
eFx
520d Touring -09
Frågan är vad man måste byta ut? Hela huvudenheten?

/eFx

/eFx
www.z4.se
Efx:Svar ja, plus någon adapter. RS2 har koll.

Länk
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Wendtan! - menar du att min älskling kommer att ha MP3 stöd på CD spelaren?? (E46, 16:9 navi med CD spelare bakom, produceras v43)

Visar den låtinfo osv från en MP3 CD?

/bfg
Det enda jag sett är att man kan göra ett tillval för cd spelare med mp3 stöd. detta är dock singel cd.

Någon idtag för mp3 på navi monitorn har jag inte sett alls faktiskt.

Länk
bf
305
bfg
M3 SMG -02
wendtan - var såg du det? var inget som kom upp när jag speccade min bil... *sur på handlaren om han missade det*

/bfg
Jag pratade med en säljare om detta i förra veckan.
Enligt han skulle de finnas MP3 stöd som tillval för Business singel cd.

Nu när ja kollade upp vad RS2 skriver så påstår han faktiskt att alla Business cd efter 2004.09 har mp3 stöd, så jag får ta och dubbelkolla med säljaren. RS2 brukar ha stenkoll nämligen.
Länk

Länk
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Helvete... var på BMW.de konfiguratorn, och där står det "CD-Laufwerk anstelle Cassettenteil mit direkter Titelanwahl, Titelsprung vor/zurück, Vor- und Rücklauf, Scanfunction. Laufwerk MP3-fähig (nicht in Verbindung mit Navigation SA 606 und 609!)"

Vilket jag antar betyder att den är MP3 kompatibel, dock inte med navigator 606 eller 609 (16:9 navi:n är ju 609).

Va fan har BMW emot köpare av deras navi? Inte nog med att CD spelaren då plötsligt inte stödjer MP3 men man kan fan inte koppla på BMWs iPod kit heller... (smått förbannad nu)

/bfg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.