|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Är lite sugen på att köpa en lite äldre BMW 92-95 årsmodell med mycket utrustning, vet dock inte vilken modell som jag bör titta på, hur stor skillnad är det på 5 serien och 3 serien i försäkring på så gammla bilar samt bensin förbrukrningen ? Det finns många finna BMW i 5 serien för ca 30k med mycket utr så som skinn, farthållare, ac eller i vissa fall acc. Finns det liknande i 3 serien för samma pengar, ska inte kosta mer än 35k max. En annan fråga, när började BMW använda kamkejda istället för rem på sina bilar, skönt att ha kedja.... // Jeppe | |
| Samt hur rädd ska man vara för en bil med 20k+ mil på mätaren om nu serviceboken är hyffsat ifylld ? | |
|
Blir en e34 om du ska ha 5-serie då,men kanske inte i dom årsm du vill ha för dom pengarna du vill lägga. Kan säkert hitta en 525-91 för dom pengarna,då kom ju nya motorn me 24v å 192hk mot den gammla me 12v å 170hk.. Om du vill ha en 3-serie så kan du få en e30 av senare modell,oc då ska du definitivt sattsa på en 325,mycket rolig bil! e36 ligger fortfarande på ett par tusen-lappar till,om du nu inte kan hitta en billig 316 lr nåt,men de e inget roligt alternativ om man jämför mot 325:an ovan Kedja kom 1991 på sexorna,när 24v motorn kom. På fyrorna kom de väl 1990 om ja inte tänker fel nu..!? |
|
|
Hej! E-36:orna har sjunkit bra i pris nu..Om du vill ha den lite äldre modellen (e-30) i fint skick så får du nog lägga ut runt 30 på en sån å d e d helt klart bättre med en e-36..D e min åsikt iaf! Köpte min 325:a -92 för 35 papp, dock ej med skinn lr ac men med, för min del, skaplig utsustning.. Å ja e j-vligt nöjd med den bilen, trots att den gått snart 22..! //Johan |
|
|
Beror på... 5 serie komfort för 4 pers garanterat väldigt trevlig glid bil lagom stor Sedan är det frågan om du har familj osv för man har det svårt med barnstolar i e36orna Har nyligen sålt en som jag inte fick barnstol i Bensin förbrukningen varierar liiiite faktist men ej märkbart det handlar om nån liter hit eller dit 525 e34 tex manuell drar mindre soppa än en e34 520 (starkare motor drar lättare lika tung kaross osv) Gärna automat om det är 535 (enligt hur jag ser det) men som sagt smaken är som b...n 325or e36 är roliga som satan De går kanon om de inte är sonderkörda Även 320 0ch 318 är ju pigga tycker jag De som äger 318 e36 tycker att det är en av de bättre varianter bensinsnål och många är faktisat pigga Det är oxå smaksak 325or är roliga att styla Detta är vad jag gjorde med min (i grund och botten så var det en vanlig cupe då jag köpte den från början) se länken Länk Försäkringar är likaså olika Jag äger en 528i Touring och betalar 7000 full förs. per år (folksam) Bostad Ålder Garage Lack Stereo Utrustning Larm avgör premie samt olika bolag har olika priser. Personligen tycker jag F är best (ursäkta reklamen) vilken bil väljer du är upp till dig självklart men det är som sagt klokt att fråga innan köpet för efter att du har köpt din första bmw så blir det bmw för alltid :) Det går inte att komma undan Så blev det för oss alla här "bmw torskar" :) Med all respekt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.