AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.342

Ligger jag fel i pris?

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Har satt ut min annons på blocket och måste säga att responsen är sådär, det ringer både en del seriösa och oseriösa men ingen vill komma och titta på bilen. Jag har sagt att jag släpper iväg den ovilligt för 80 000:- Är det för högt?
Jag har inte direkt bråttom att sälja. Men jag känner att jag vill uppgradera. Lönar det sig för mig mer att ta bort vita blinkers, cd och sälja den utan eller vad ska jag göra?

Så vad har panelen att säga om detta?
(Jag har inte gjort som alla andra och skrivit BVSA, då det för mig är en självklarhet att om någon dyker upp med kontanter och tar bilen direkt så blir det genast mycket billigare. )

Schnelle fart, Härliche fart. Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Då du inte länkar till din annons eller beskriver bilen mer än "E39 shadowline" så är det svårt att kommentera priset. Modell, årsmodell, mil, etc påverkar ju en del...

Tror inte bilen blir mer lättsåld utan vita blinkers om det inte skulle dyka upp en köpare som själv har en uppsättning vita blinkers och hellre köper din bil utan dessa. Frågan är ju hur mycket du skulle kunna sälja dessa och CD'n för separat och då är det ju bara att subtrahera detta från ditt utgångspris. Du kan ju ange två pris i annonsen, med och utan dessa tillbehör. Kan ju vara att någon som inte bryr sig om färg på blinkers och CD-musik nappar på det lägre priset.

___
BMWCS #5157
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
*suck* visste att jag glömde nåt. Straffet man får betala när man ligger i hårdträning.... =)

Länk

Ta nya kort med fälgarna som medföljer.
Folk hatar sånt där "ej fälgar på bild"-snacket. Speciellt då många vill ha dessa snygga Rondellfälgar på en e39:a.

Största anledningen är nog att steget till 523 och 528 är relativt litet.
Det du bör göra är att sälja bilen med Rondellfälgarna, och på så sätt "lura" spekulanterna att inte välja en annan 523/528.

:-)
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Jo, det ligger väl lite i det du säger. Men jag vill ju inte skänka bort fälgarna med bilen.

Om jag sänker priset på bilen till 82 000 och skriver att för fälgarna på bild så vill jag ha + 10 000kr ( jag vet det är dyrt, men jag vill inte sälja dem) borde det bli lättare då?

Håller med, dumt att "reta" köparen med snygga fälgar som inte ingår i priset, för egen del skulle jag förutsätta att de ingick iallafall(..:) ! ) 520:n från 96 är inte så poppis som 523/528 vilket återspeglar sig i priset naturligtvis. Att 520 är "Betydligt billigare att äga än 523 och 528" som hävdas i annonsen är inte sant anser jag, kollade själv på försäkringspremien på mig hos t ex LF 520 e39 är dyrare än 523 e39!. Alla delar är väl i princip identiska, visst skiljer det en del på soppan(marginellt), dock måste en 520 med 2l motor gasas mycket hårdare än 2,5 och 2,8 vilket kan resultera högre förbrukning än förväntat, ta bort den formuleringen är mitt tips då en kunnig köpare enkelt genomskådar den. (Ett tips i all välmening). Tror att ett rimligt slutpris exkl "feta fälja" hamnar runt 70KSEK fö. Lycka till med din försäljning!!!

/Simon
Simon gör som vanligt en träffsäker värdering som jag bara kan instämma i. Möjligen att det kan gå att få 75 000:-, men knappast mer i dagens hårda läge, om man ska vara realistisk. Den sista idioten är dock inte född, men som sagt det kan man inte räkna med när man värderar.

Lycka till!

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Det ang. att den är billigare är mer som ett sökord, då det är väldigt få som söker på just 520. Men har ni nått annat tips på hur man kan smyga in sökord så är jag tacksam.
Mjoo 75 000 är vad jag vid lite eftertanke kan släppa bilen för, men då utan fälgar. Vad bör jag ta för dem? Det är 8mm mönster kvar fram och 6mm kvar bak.

Ledsen att behöva upplysa om detta, men jag tror det är för dyrt helt enkelt!!!
En polare till mig köpte en 520 -98 för ett år sedan 13000mil 17" svart mkt fin mm iofs import tveksamma mil etc men bilen går som en klocka !!!
Han gav 75000:- för den då

Mvh Christer

"Den som har mest grejer när han dör vinner!!!"
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Mina mil är äkta. Full dok och jag har hämtat den själv, köpt hos BMW-handlare i Berlin.

Orkar någon ta sig tid att redigera min annons så att bilen blir mer intressant och att jag blir av med den? Har hittat en annan bil som jag vill ha.

Hej gaspedal.
Jag kan ev vara spekulant på dina fälgar, har själv bara original.
Maila mig ett prutat och klart pris utan att drömma, så svarar jag ja eller nej.
Ha i åtanke att 4st 8.5x18 fälg + däck 235/40-18 ZR kostar 12600:- nytt på powerbörsen.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag tror oxå att du ligger för högt. Farsan köpte en 523iA -97 förra året med likadan utrusning plus -01 optik men med 15500mil på mätaren, för 88000:-. Då med 16" sommarfälgar och 15" v-däck. Det priset skall idag jämföras med en -98 för att få rättvis jämförelse.
Jag har mycket svårt att tro att du kan få ut mär än 70' för den bilen utan fälgarna.
//Marin
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Åhh jag har syndat!! Sålde älsklingen.
Fick 80 000:- och så var jag tvungen att skicka med mina 4 älsklingar.

Pistolas: jag hade 10.5" bak.

Så nu börjar iaf jakten igen.

Gott!

Gratulerar!

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Grattis. Då får jag leta vidare efter rondell åxå :-)
Bara att gratulera till försäljningen och ett mycket bra pris!!

/Simon
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Mao. kan man säga att du fick runt 72-74' om man räknar bort fälgarna. Det var rätt bra gissat av panelen.
//Marin
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Hann inte vara med och gissa pris denna gång ;)
Träffsäkert av er andra som värderade, hatten av!

Alltid värdefullt att få reda på resultatet.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Hehe... Kändes lite sådär igår, bilen var såpass fin.
Men det e bara att blicka framåt, har fastnat lite för C70 T5, jag känner att jag vill ha turbo och massa trim. Men man vet ju aldrig. Det är ju inte BMW... =)

Till er som undrade vad jag värderade fälgarna till så var det 7500kr med däck som gått en säsong.

ka
78
kanding
X5 G05 30d -19
Papsen sålde nyligen sin 523IA -98 med drygt 13' mil för 130'. Iofs Svensksåld, enägd med skinn, 17" mm, men inget speciellt i övrigt. Antar att det ska betraktas som en bra affär för hans del!?
kanding, extremt bra affär skulle jag vilja påstå!

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.