AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
521

Högtalare, bak, 523i sedan

je
6
jensas
523i sedan -99
Jag bytade mina bakhögtalare för att där inte fanns någon diskant bak( inta i dörrarna heller), jag köpte de finaste MDS-högtalarna dynamic 213(5,25") koaxialer och basen där bak försvann nästan helt. Hur kommer detta sig, är föstärkaren för klen eller passar inte högtalarna i den lådan. Hur kan jag göra för att lösa detta, finns det andra högtalare som är bättre lämpade.
Magneten på de som satt där ser ut som ett knappnålshuvud jämfört med de nya MDS-Högtalarna och ändå är där bättre tryck i dom?? KAn jag komplettera med endast nya diskanter??
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Det kan vara så att de nya högtalarna du köpte är mer tungdrivna (kräver mer effekt) än dom du hade innan och då blir det inte samma tryck i dom om du inte har tillräckligt med effekt.
Om du ska ha nåt tryck i de prylar du köpt som förmodligen är hyfsat kraftiga då så måste du köpa slutsteg också.

Personligen är jag inte mycket för MDS utan om man vill ha några bra prylar ska man gå till BRL tycker jag... har dåliga erfarenheter vad gäller ljudmässigt på MDS prylar.

Men det är ju min egen åsikt.

/Magnus
När vi ändå är inne på ämnet så kanske det passar att fråga vad det sitter för orginal högtalare i en 520 -90?

/erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.