AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.757

E30 - när du älskar att köra!

Sida 2 av 3
Em
78
Emil-gubben
M3 3.2 E36 EVO
323iA steptronic -01
325i -93 Coupé
Sohlberg

vad tycker bilprovningen om att du har en 325 motor i din 320?

er
256
eraabos
M3 E30-88
Näst bäst? Det beror på hur man ser på saken, (svårt och bestämma mig :-}) vad det gäller ekvationen mest ekonomiskt att äga kontra hk så är valet givet, 318is 16v (136 hk). Den drog lite soppa, fick den aldrig att dra mer en litern och så var den ju mycket piggare än 320i, även biligare försäkring än 320 och rätt bra väghållning.

Glömmer man kostnader så var 325 cab:n en underbar bil, nu var den ju trimmat så det var lite plus i kanten. Man kunde glida och njuta av den en varm härlig sommar dag samtidigt så var den rätt pigg när man ville gasa, underbar motor sång efter 4000 varv.
Kommer och sakna cab:n till sommaren men jag får trösta mig själv genom att åka runt i M3:an, och det är ju inte så tokigt! :-}

er
256
eraabos
M3 E30-88
Bilprovningen ser ingen skillnad på motorerna rent utseende mässigt, har man otur så märker de att den är mycket piggare.
Team Extreme 2
nån av er här kanske har en BMW till salu? E30 325 87-90...
ha
379
haidar
M5 3.8 -92
740i -96 Ac Schnitzer
Hej Team Extreme min kompis har en bmw 323i 86 till salu och den finns i malmö..
Ra
27
Rackig
325i-88
Hade en Bmw 323i e30 exlusive,undrar vad exlusive står för??
Jo
744
Jonhny
745 -85
325 med turbo e skitskoj. Redan med 220-240hk rör det på sig (Vridmoment som inte en trimmad sugmotor kommer i närheten av).
Moller
Varför tjatar alla om sina 316 o 318? Det ska vara 323i med en rak sexa.
bmw_turbo
Ja du kan ju försöka hitta en 323i med V6:a
Hellre Alpina B6 än M3
exup92
Apropå tips till inköp...
Själv rattar jag en 325i -88.
Helt underbar bil!
En del yrkar på att en 323:a skulle vara mindre hårt körd, men det stämmer knappast eftersom de dels är äldre, dels inte har samma vrid.
Jag glider oftast på vridet, oftast mkt låga varvtal. Det finns verkligen gott om kraft på låga varv.
Efter ca 3500 varv går det undan ordentligt.
Om jag skulle rekommendera nån en e30 skulle jag utan tvekan säga 325.
M3:an är både snygg och häftig, men med tanke på vad den kostar har jag hellre kvar min 325:a och lägger pengarna på en bättre hoj.
Dessutom är ju ljudet oslagbart i en BMW-sexa. :o)
Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
Eftersom kraften verkligen kommer över 4000r/pm så
skulle iaf jag bli jävligt arg om ngn besiktningssnubbe skulle tokvarva BMW:n när den rullade.
Makalöst rolig bil.
perfekt lösning försäkring som 320 och prestanda som 325 o dra e36or vid rödljus. Och lura andra med tydligt 320 emblem kvar på luckan.
Kan det ientligen bli roligare?
Jo om den varit levande.
Finns snart hos en skrot nära dig.

Rydberg
Em
78
Emil-gubben
M3 3.2 E36 EVO
323iA steptronic -01
325i -93 Coupé
Låter gitt Rydberg..
säg till om du ska sälja din bil..
hehe..

Jag måste nog gå emot strömmen lite. 325 E30 är absolut ingen stark/snabb bil med dagens mått mätt. Var och varannan modern familjebil kommer att dra dig klockrent vid eventuella rödljusrace. Mitt råd är att satsa på en M3 E30 om kulorna räcker till. Jag har iofs aldrig fått förmånen att provköra en sådan bil, men jag antar att den är betydligt rappare än 325.

MfG,
Klaus.
din 325a kan inte vara riktigt frisk om du tycker så, men visst är säkerligen M3 starkare
br
22
brannvik
325IM -87
320IA -85
Hallo alla Bmw fantaster!

Jag har själv en 325:a och den går som ett skott! Jag har en kompis som har en 740 turbo med rejält modifierad motor (smidda kolvar, stakar, värstingtopp större turbo, chip m.m ca 240hk) och jag tar honom precis vid streetrace! Sen när vi kommer upp i fart så har han inte sucken! Och då är min bil helt orginal! Så att den skulle vara långsam gämfört med dagens förbannade kraffsverk är skitsnack! Inget slår bakhjulsdrivet vi race! Sen om det börjar å svänga lite så skulle jag verkligen vilja se den svensson bilen dra mig ny eller icke! Tack för ordet!

Jag gasar tills det rasar!
Glömde din polare att koppla in turbon eller?
En bekant till mig hade just en 740 turbo tidigare. Det var en automatväxlad 90;a med en måttlig grad av trim och den bilen gjorde 0-100 på 7 sekunder blankt.
Jag hade inte beamern på den tiden men jag är övertygad om att han hade dragit mig i alla hastigheter. Min 325;a gör 0-100 på en dryg åtta, och det är väl helt i sin ordning.

Jaja, nog om det.

MfG,
Klaus.
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Är det sånt fart på dagens familjebilar att dom gör 0-100 på 8sek...!?..jaja...utvecklingen går väl framåt antar jag...

7900rpm
Ja. Som exempel kan jag nämna syrrans Saab 9-3 turbo med barnstol, pappersservetter och hela köret. En typisk familjebil, och den har mer kraft än min 325.

MfG,
Klaus.
9-3 är ingen familjebil. familjebilar är toyota carina osv. de gör 0-100 på 10
Hmm, jaja kanske det. Men man kan ju inte blunda för det faktum att fler och fler Saab- och Volvobilar är utrustade med turbo. Och Saab och Volvo får väl ändå anses som väldigt vanliga familjebilar.

MfG,
Klaus.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.