AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.265

45.000:- för en e38?

Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Hej!
Jag försöker att bli av med min e38 730 med lite småfix, satte ut den för 60.000:- först sedan för 50.000:- PoK
Det högsta budet jag har fått är 40-45.000:- och då ska jag köra den till sthlm (från Gbg)???
Vad sägs om detta? Är det normalt?
MVH
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Svårt att säga, du ger inte så mycket information om bilen.

Har du annonserat för 50' och ingen var intresserad så är det nog tyvärr så illa.
Förstår att du är behov av pengar men har du chans att fixa det med oljan, så är det nog lättare att sälja den. Inget skinn drar ju ner samt miltal, men du har ju satt pris därefter. Tycker du ska vänta på rätt köpare!

det är bara en död fisk som följer strömmen...
Värdet är svårt att uttala sig om, för den pengen skulle jag dock ALDRIG sätta mig och köra bilen 50 mil.

/Simon
Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
Du glömde att skriva "exclusiv plyschklädesel" som det står i en annan annons.

Helt sjukt att du inte blivit av med bilen.Dom som sätter ut 95or för over 100kkr blir nog lite bekymmrade när dom ser din annons.
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Kanske priset är FÖR lågt...det ger ett oseriöst intryck, å andra sidan kan man inte begära mer än så...med tanken på att ett hel vävårdat ex ligger på 60-70 tusen prutat och klart ( så har jag fattat det i alla fall när jag gick genom detta forum)
Ang miltal: så finns det nog inga riktiga e38 från 94-96 som gått mindre än så...
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Vart i Göteborg bor du? Har du fler bilder på bilen får du gärna maila mig dom.

Henrik"M"
Var kall, jag tror du får 50 om du bara lugnar dig lite. De som bjuder 40-45, 40 är egentligen inte intresserade bilen utan bara pga att den är billig.

Men som sagt den som begär 100' och däröver för sina -95 bör få sig en tankeställare.

Henrik
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Håller med Henrik72!
Många som sitter och mailar skambud på allt de ser.
Blev bjuden 25 för min som jag begär 47 för.

Automat är bekvämt
Iofs en viss skillnad att få bud på 45KSEK om man vill ha 50KSEK, jmf med 25KSEK kontra 47KSEK, kommer personen och hämtar bilen själv kanske det inte är så dumt att sälja?

/Simon
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Han som bjöd 25 var väl iof ganska extrem men ibland tröttnar man på folk som bjuder både det ena och det andra via mail.

Automat är bekvämt
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Jag skulle nog kunna betala 45K & jag bor i Göteborg....

Henrik"M"
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Du vill inte ha en 325 i inbyte??

Automat är bekvämt
Hade aldrig satt mig i bilen och kört längre än inom Malmö stads gräns, om ens det. DEFINITIVT inte 50 mil enkel resa! Vad gör du om han inte har pengar när du kommer upp, eller om han snor bilen och rånar dig (inte helt ovanligt)???

Nej håll i hatten, 50 för en E38 borde inte alls vara omöjligt att få ut, det är snarare närmst ett vrakpris!

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
men.... inget skinn och ::

1.Lätt oljeläckage (förmodligen efter en slarvig oljebyte på verkstaden)
2.Däcken är slut plus att det behöver bytas ngt i framvagnen, förmodligen länkarmsbussning
3.Låset på framdörren har blivit utsatt för inbrottsförsök

det där är väll bara folk som mekar själva som köper en bil i det skicket ? tex. oljeläckage blir inte till av "slarviga oljebyten" , då slutar det nämligen läcka omgående , omlack på förardörren och nytt lås - vad kotar det och hur länge får man vara utan bilen ?

och alla andra småsaker det alltid är på 10 år gamla bilar ?

näe , fixa till dörren och oljeläckaget så skall du nog få bättre betalt! jag hade iaf. aldrig köpt en v8 som kanske läcker olja när man kan köpa en bättre bil för kanske 10 000:- mer och slippa allt strul , sen får man ju räkna med att det finn många som alltid försöker ge skambud - dom e det bara att skita i .
fixa te bilen så tror ja du får ut betydligt mer.

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
Håller med Kalle,

Åk inte 50 mil för att bara visa bilen, jag kan sätta pengar på att han som bjudit 45 inte kommer att stå för detta när du väl kommer dit !

Den typen av köpare som prutar på telefon & SMS och begär att du ska köra och visa bilen är inte seriöst intresserade enligt min erfarenhet. På dessa spelar det ingen roll om hade du begärt 35 så hade de bjudit 30 osv.

Är man seriöst intresserad av bilen så orkar man åka 100 mil och titta på den.

Jag tror du ska annonsera på lite fler ställen, blocket tex ta bra och många bilder. Begär ett högre pris men hinta om att det går att pruta ganska rejält. Då blir folk nyfikna och tycker att de kan göra en bra affär. Det är viktigt att folk får pruta då känner de att de gör en bra affär.

Som din annons är nu känns det lite som att du slumpar iväg ett vrak även om det kanske inte är så.

Henrik
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Jag håller med henrik72 , för jag kollade nämligen på den bilen för att jag skall köpa en e38 och just att det känns som ett 10 år gammlt renoveringsobjekt som läcker olja + småfel och utan skinn gjorde att jag inte ens ville ringa för det kändes som att köpa en bil att meka med och inte åka med.
och direkt skall man kosta på nya däck och omlackering + lås , vad kostar egentligen det på en verkstad....
skriv lite mer i annonsen om utrustning+skick så det inte känns så vrakigt.

tror du får ut 60 000 - 65 000 om du lagar felen och har tid att vänta några veckor på rätt kund.

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
Henrik72,

att inte pruta på telefon om man bor långt bort är dumdristigt. Att begära att bilen ska levereras 50mil bort är däremot oförskämt anser jag.

/Simon
håller med simon. det borde gå att komma överens om halvvägs var i värsta fall. Själv hämtade jag min senaste bil själv i gbg, bor i sthlm.
Simon,

Visst är det väl ok att man hör sig för om priset är föhandlingsbart och "känner lite på säljaren" innan man drar iväg långväga men den kategorin som säger du får xxxx kr, när de inte ens har sett bilen tycker ger ett oseriöst intryck. De vet ju inte vad det är de bjuder på.

Henrik
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
En seriös säljare beskriver bilen precis som den är med alla fel och brister och då är det inga problem att lägga ett bud på telefon under förutsättning att bilen är som säljaren beskrivit.

Håller även med Simon_en, som vanligt ;), det åligger köparen att komma och kolla/hämta bilen. Åker du 50 mil för att leverera en bil och köparen får för sig att pruta lite till är du i ett mkt dåligt förhandlingsläge som säljare.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.