|
|
|
|---|---|
|
Var kan felet ligga - alla säkringar är hela, indikeringen lyser i knappen, jag har en spänning på 13,9 volt på anslutningarna vid rutan...ändå förblir bakrutan ogenomskinlig!!! Finns det nåt bra sätt att kolla spänningen i trådarna på rutan? Jag menar, det SER ju helt o fint ut, alla kan väl åndå inte vara av, eller? Bilen är en 318i -90... Regn är ju inte så roligt... | |
|
Ingen som har nåt tips??? Regn är ju inte så roligt... |
|
|
Låter som ett avbrott tycker jag. Kolla efter ärg på kontaktytorna både på stiften på rutan och i kontakterna. Kolla även upp med instrument om du har kontakt mellan de båda stiften på rutan (med kontakterna bortkopplade). ///BMW - Was sonst! |
|
|
e30cabbe: har ungefär samma problem som du, fast min har avbrott efter första randen. Den ser hel och fin ut men icke fungerar den som den ska. Går det att göra något åt ? Min bil: Länk /Daniel |
|
|
Kopla loss kablarna o mät motståndet i rutan, så får du reda på om du har ett brott där eller inte + du kan oxå kolla anslutningarna efter ärg, o rengöra dom (slupa av med ett sandpaper) mvh Erik Jakobsson (O==00==O) 02 rullar fetast |
|
|
Hej! Har tyvärr inget att mäta motståndet i rutan med, har dock nu varit ute o kollat efter ärg på kontaktytorna utan att lyckas hitta någon. Min voltmeter indikerar runt 5 volt på vissa ställen utefter "sidorna", på andra 13,7. Troligtvis beror det väl om jag kommit igenom "lacken" på trådarna, eller inte. Vad tror ni?! Har hört talas om nåt typ epoxilim som är ledande, nån annan som hört talas om det, eller? Regn är ju inte så roligt... |
|
|
Hur mycket motstånd ska det vara då? Min bil: Länk /Daniel |
|
|
Ja, som "Jonsson" frågar; Vad ska motståndet vara - var mäter man förslagsvis - på varje tråd, eller? Törs man verkligen pilla bort "lacken" på trådarna utan att förstöra nåt på riktigt? Rutbyte är väl det som gäller i övrigt, antar jag:-( /Magnus Regn är ju inte så roligt... |
|
|
Mutimetern är ju inte min starka sida. Men jag antar att man mäter på anslutningarna. Min bil: Länk /Daniel |
|
|
Japp, mät över anslutningarna och se om du överhuvudtaget har kontakt mellan båda sidorna. ///BMW - Was sonst! |
|
STi |
Om man mäter på anslutningarna så ska det inte vara för mycket skulle tippa på ett par 1000 ohm inte mer... På frågan om ledade lim så finns det. Men det är inte gratis... Skulle tippa på 200:- |
|
Har ni redan glömt Ohms lag, U=R*I? ;-) Eftersom stömmen är ganska stor (30A-säkring), så måste motståndet vara runt 1 ohm i rutan. Clas Ohlson har "lagningsfärg" Länk , artikelnummer 34-786 som kostar 179,00. Dock är jag tveksam till dess effekt och livslängd. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ja, hundrasjuttionio är ju billigare än en ny ruta i alla fall. Tack för svaren, ska försöka komma åt en multimeter nu i helgen, så får vi se... / Magnus Regn är ju inte så roligt... |
|
|
ska hem o mäta också tänke jag.. får bli i helgen.. skulle ju vara gött att ha igång den till vintern. Min bil: Länk /Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.