|
|
|
|---|---|
|
Jag skall byta till skivbromsar bak på min 320i -86 (plockas från en 323i -86). Sitter den ngn slags bromsreduceringsventil eller likande, eller styrs bromsverkan bara av okens/trummornas "egen kapacitet". Jag skall även sätta bromsar fram från en 325i. Det borde väl funka, eller? Behöver jag köpa till ngt annat eller är anslutningarna lika så det är bara att skruva dit och sen lufta bromsarna? Har 325i större skivor fram än 320i? | |
| Hej! Nu är jag inte hundra på vilka skivor din 320i har,men 325:an har inte större skivor,däremot är dom ventilerade och det kan hända att din bil oxå har det...isåfall är byte onödigt förståss...När det gäller bromsar bak behöver du byta bärarmar för att få rätt fäste till skivbromsarnas ok...då funkar det. | |
|
320, 323 och 325 har samma bromsar fram. Ventilerade. Det finns bara en storlek på skivor fram och en storlek bak, så har man ventilerade skivor fram är det ingen ide att byta. Det sitter en reduceringsventil strax efter huvudcylindern i motorrummet, är nog en bra ide att byta den också om du byter från trummor till skivor. Det du behöver byta för att få skivor bak förutom skivor och ok är: Bärarmar, handbromswire, handbromsbackar. Ingenting är omöjligt |
|
|
Finns två olika bakskivor: e30 325ix Touring har ventilerade skivor bak. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
| Sitter nån bromsreduceringsventil eller liknande som måste bytas när man sätter skivor bak? | |
|
Jag citerar mitt eget inlägg: "Det sitter en reduceringsventil strax efter huvudcylindern i motorrummet, är nog en bra ide att byta den också om du byter från trummor till skivor." Ingenting är omöjligt |
|
|
Sorry, läste lite slarvigt... Då tar jag en sån från samma 323i, jag har huvudbromscylinder från en 535i, men det kan väl ine spela nån roll? |
|
|
Den har en större area cylindern i 535 så du kommer få kortare pedalväg på bromsen och samtidigt lite tyngre broms, samt antagligen lite bättre känsla i pedalen. Borde alltså funka med 535 cylindern. Ingenting är omöjligt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.