AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
681

Loudness till Business RDS...?

Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Jag har bytt ut min gamla reverse stereo till en, vad jag tror är, bättre variant nämnligen business rds cassette. Detta verkar dock vara en konstig modell som jag inte hört talas om:

Vad jag förstått så är alla business rds delade med en skarv mellan kassetten/cdn samt att de är tillverkade av Philips.

Min är helgjuten samt gjord av Becker, precis som min gamla reverse, men kassettdäcket är "logiskt" styrt och den heter business. Kontakten på baksidan är samma som på min gamla apparat.

Min fråga är dock: På den gamla reversen har jag en funktion i "tone-menyn" som slår på och av loudness. Den funktionen är ersatt av justering gällande automatiskhastighetsvolymsökning (världenslängstaord). Jag vill ha loudness!!!

Vill inte ha någon ökning av volym, då bilen är tyst nog i alla farter. Jag var in i den "dolda menyn" men kunde bara variera GAP och AREA samt vissa volymer.

Någon som har svar på mina funderingar så är jag tacksam =)

6a - för det är du värd
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Skulle väl säga oxå att.... anledningen till att jag bytte, var att jag tror mig ha cd-växlar-styrning i denna nya, eftersom den har en "mode"-knapp.

6a - för det är du värd
runtp
Hejsan.funderar på hur du kom in i "dolda menyn"har lika sunk stereo i min 528 jag oxå.tack på förhand //TP
Runtp: M-knappen i ca 10 sek om jag inte minns fel för "system menyn"

Appelkvist: Loudness har du väl med knappen LD brevid band luckan??
Växlarstyrning har du MEN du ser inte det för än du kopplat till växlaren.....

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Nej, det "lustiga" är att jag inte har någon loudnessknapp "ld" jag har en dolby-knapp och en eject-knapp på kassettdelen.

=(

6a - för det är du värd
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.