|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Skulle behöva er bmw-läkares diagnos på - rycking gång (sällan) - svårstartad när den är kall - luktar lite bensin (sällan, även uppstarter) Har bytt ut lite vakumslangar (alla synliga jag hittade). Är det bensinpumpen tror ni? Tändstiften? Det enda jag "lider" av är att den är svårstartad! | |
|
- Kan vara så enkelt att det är stift, rotor, fördelarlock, luftfilter, eller bränslefilter. Kolla upp dessa först, billigaste felsökningen. - "Svårstartad när den är kall" kan vara lite svårt o svara på rak arm, men ett tips är ju att kallstartsventilen är defekt eller liknande o inte ger tillräckligt med soppa när bilen är kall. - Luktar bensin kan ju vara i stort sett vad som helst, lukta dig fram. Kanske kan kombineras med en eventuellt defekt kallstartsventil som sas tidigare. Mvh Henke |
|
|
spinko: nu vet jag ju inte riktigt vart ditt "främre" bränslefilter sitter på m10 motorn men jag hade/har samma problem som du med bensinlukt! anyway, jag kollade på bränslefiltret och slangen som går in i motorn när jag startade och de fullkomligt sprutade ut bensin på min bil! gissade på att det va slangen där som hade blivit hård och inte kunde hålla tätt mot anslutningen på bränslefiltret! så jag kapade en liten bit av slangen ca 2-3 cm och satte på den igen! vips så höll sig bensinen i slangen igen och bensin lukten minskade avservärt! testa och kolla där även om det inte läcker någon bensin ifrån slangen! lycka till! ps.ursäkta den luddiga förklaringen ds :) |
|
|
Tack för två mycket bra svar. Angående bensinlukten bytte jag vakumslangarna för att slippa det lilla småstänk/rinningar jag hade och det verkade hjälpa. Motorn är väldigt ren och fin nu! Fråga som jag inte vet, är vad kallstartsventilen är och vart den sitter!? Som nån sa så har jag m10 motorn! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.