|
|
|
|---|---|
|
Ska köpa nya sommardäck till våren....skulle behöva tips vad jag ska köpa för däck och var jag ska köpa. Jag ska ha 225\40-17. Har kört på Michelin pilote sport, tror jag de heter. De var vart superbra. Men det kanske finns de som är ännu bättre. Vad finns det för bra och seriösa däckhandlare på nätet? | |
|
Hej, På www.tirerack.com kan du läsa tester om de däck de lagerför och också pröva hur fälgsortimentet ser ut på din bil. Tire rack har de flesta däck på lager, även de som är vanligast i Sverige. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du har kört på ett bra däck som du varit nöjd med Michelin är bra så varför byta. alternativ Continental sportcontact 2 samma pris ca. Uniroyal Rainsport 2 bra men något billigare. MVH Hasso |
| Dunlop 9000 kan jag rekomendera om man även vill ha hyfsat våtgrepp samt aquaplaningsegenskaper. Där tycker jag inte michelindäcket har så mycket att komma med. Men du måste byta alla fyra hjulen för michelin och dunlop passar inte ihop. | |
|
Hej Zacka, På forumet för M3, M5 Alpina mm finns en tråd som heter "M3 däck = tom plånbok". Där finns en hel del inlägg och folks erfarenheter. Tyvärr tror jag inte dimensionen 225/40-17 tillverkas av någon, däremot finns ju både 225/45-17 och 235/40-17. Någon av dessa brukar man vanligen använda på E36. Tips på seriös firma kan vara Wheelbase, hittar du på Länk ///Martin |
|
|
Tack för tipsen ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.