|
|
|
|---|---|
BMW Kungen |
Hej, è lite skakis nu, har varit ute och provkört morsan 318iT-96, körde hårt=hur kul som helst. Men jag körde bara för att det hörs ett dunkande ljud från Höger bak, trodde det låg någonting löst ibilen, men så var inte fallet. Tänkte om någon här har råkat ut för liknande? Tror det är hjulupphängningen, något stag eller stötdämparen. Tack på förhand //Kungen |
BMW Kungen |
ingen som har någon anning?? //Kungen |
| Skulle tippa på att det är ett hjullager som är kasst. | |
//Andy |
Ja, högst troligt ett lager. Samma på min MVH //Andy |
|
Kan vara stöt dämpar fästet , ett std fel på compacten har bytt några på min Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
BMW Kungen |
nä, tror inte på ett lager, därimot stötdämparens gummiupphängningen. Det spelar ingen större roll, för jag har 1 månad kvar på Bmw´s Europlus garanti... Skriver tebax sedan vad de var för fel. //Kungen |
| Bakvagnsbussningarna kan när de ger upp ge liknande symptom+ att väghållningen blir taskig(sladdrig). | |
BMW Kungen |
ok, la mig under bilen idag, såg inget speciellt förutom att värmeskyddsplåten var lös i bak kant. Stötdämpare eller bussningarna kan de va. det är inte lagrena efter som det inte är ett frekvent ljud. //Kungen |
BMW Kungen |
har inte märkt någon större skillnad på väghållningen, men eftersom ljudet kom nu, så har man ju dubbdäcken på å då är det ju ända ingen höjdar väghållning. //Kungen |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.