|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag provar att fråga här också.(v8 som v8) Är det någon som har erfarenhet av slangvärmare på v8:n Det är ju så mycket enklare att montera och de som skrivit något om erfarenheter säger att det funkar. Dock finns det dom som säger att det INTE funkar och pratar om motorskador mm. Hur är det egentligen? Vad har ni för erfarenheter? Vad kostade det? Blir motorn varm? Vilken köpte ni? Var köpte ni den? Många frågor men viktiga så här på senhösten. (sent ska syndaren vakna!) | |
|
Bil&Motorteknik, Huddinge bygger en egen version som skall fungera mkt. bra enl. de som har "fått" den monterad. Defa har en som skall fungera. Anväd sökfunktionen så hittar du mer. Mvh. Patric Min 740-E38 Länk BMWCS #4598 |
|
|
Ja, jag har använt sökfunktionen men jag skulle vilja ha lite färsk info. Dessutom finns det en del som säger att det INTE kan funka så jag behöver bli övertygad. Jag ringde till Mekonomen och frågade lite om den Defa-värmare som föreslagits här på forumet och då sa man att den var för 32 mm slang. På v8:n är den utvändigt 45 mm så jag tvivlar på att innermåttet är 32 mm. Är det ingen som har testat en vinter och som kan berätta? Tacksam för svar! |
|
|
Jag tycker nog att det skulle kunna stämma med dom måtten. Godstjockleken i slangen blir ju enligt dina mått 6,5 mm. 45-32/2=6,5. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Ring och kolla med KGK-Knutsson som är generalagent för Defa. Jag har vart i kontakt med dem tidigare ang. deras slangvärmare och de var mkt. hjälpsamma. Nu verkar ju det ivf. vara en sk. blockvärmare model två plattor som gäller till V8. Slå en signal till "Perre" på Bil&Motorteknik så kan han nog ge dig lite info.ang. deras lösning Tel.08-711 06 87 Mvh. Patric Min 740-E38 Länk BMWCS #4598 |
|
|
Micke, du har nog rätt! Tänkte inte på det! PJ: blockvärmare känns lite FÖR bökigt att montera. Det får inte bli för dyrt heller. Jag har en vinterbil som jag kan använda men skulle gärna köra BMW:n istället. Den är ju SÅ GO!! Tack för svaren men är det ingen som har en slanvärmare som kan ge lite av erfarenheterna av vinteranvändande? |
|
| Slangvärmare ska det vara! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.