|
|
|
|---|---|
laserhenrik |
Nu när det e riktigt kallt ute får inte motorn upp värmen. Endast om jag småkör inne i stan så kryper nålen över blåmarkeringen. Vad är det för fel? Det blir samtidigt inte så varmt i kupén... Nån som vet vad som är fel? Har en 528i -96 Henrik |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Termostaten stänger inte byt. MVH Hasso |
laserhenrik |
Låter dyrt.. Vet du vad det kostar? Tack för OTROLIGT snabbt svar! Henrik |
|
Vet inte vad den kostar till BMW men jag bytte på min Volvo. SKITENKELT. Kostade 85 spänn. /Nybliven BMW-ägare 01-11-17 Mvh. Micke Olsson |
|
laserhenrik |
Ok, det var ju inte blodigt... Kommer du byta tillbaks till Volvo tror du?... |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är nog inte så dyrt kolla under mektips på denna emineta sida. Termostaten är inte så dyr 272 ink packning på Mekonomen snabbkoll på hemsidan. Kostar säkert inte mer hos BMW MVH Hasso |
|
till E28 375:- There could only be one... |
|
|
Hejsan, jag bytte termostat på min bil några veckor innan jul, kostade 290kr på BMW inkl packning...unvek att köpa på mekonomen då det skilde typ 15kr. Samma termostat troligen dock. Min käre bror hjälpte mig att byta den....det finns en instruktion på "mektips", dock är den inte heltäckande tyvärr....skriv ett mail så berättar jag vad som behöver tas i beaktning ytterligare. Simon |
|
|
tills du bytt den: Kör ner en bit kartong framför kylaren. funkar bra det med men bytt termostat när du hinner fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
laserhenrik... Nej, jag kommer ALDRIG mer att äga en Volvo. BMW forewer!!! /Nybliven BMW-ägare 01-11-17 Mvh. Micke Olsson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.