|
|
|
|---|---|
|
Tjena Har egentligen två problem med min 328i -97. 1. Har ett metalliskt skrapljud under bilen vid körning. Låter precis som när ett järnstag lossnade på ena sidan för över ett år sedan och släpades under bilen. Nu är det inte det som är problemet utan någonting annat. Ljudet hörs främst vid låg fart, kanske också för att det inte tas över att motorljudet då. Det konstiga är att det lite kommer och går. Någon som har teorier? 2. 1ans växel, 5ans växel och backen är ganska svåra att få i. Mer än vad de någonsin varit annars. 5ans växel hoppas dessutom ur av sig självt nu och då. Teorier? Håller kanske hela min växellåda att braka samman? Bytta olja i den för ca ett halvår sedan och den har alltid fungerat perfekt till för cirka en vecka sedan då detta problem bara uppstod av sig självt. Kan det ha med kopplingen att göra? Den verkar förvisso inte speciellt sliten. Tacksam för alla svar jag kan få Mvh Jonas Ruteskog | |
|
Har haft samma fenomen på en tidigare bil, dock ingen Bmw då, men då var det växelväljaren och sync-ringarna som kollapsade, till slut var den låst i en växel och gick inte ens att rubba, fick ta mig till första och bästa verkstad på tvåans växel, men min låda började som du beskriver din......men jag kan ju ha fel..:-) E Bmw´n i årrden då går den, e den inte i årrden då står den, gammalt mekar uttryck!! |
|
|
Allright men om nu det är felet. Kostar det fantasi summor att laga? Mvh Jonas Ruteskog |
|
|
Vad slog du i för olja när du bytade? /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
det var inte jag som bytte utan verkstaden. QS DEXRON III/MERCON ATF har de använt. Mvh Jonas Ruteskog |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.