|
|
|
|---|---|
|
Tja jag undrar ifall verkligen alla 325 motorer har fördelaren på framsidan av toppen? för isåfall har jag blivit blåst på en bil. // Tim | |
|
Alla med motronic ska ha fördelaren på toppen, sen vet jag inte hur det är på dom tidiga modellerna ? Finns det inte 325:or från 86- ? ev att dom skulle ha fördelaren i blocket ? Annars kan nån ha satt dit fördelaren i blocket pga att dom kört med l-jetronic, Tex stoppat i 2,5 l motorn i en 30,323:a med l-jetronic |
|
|
Alla med motronic ska ha fördelaren på toppen, sen vet jag inte hur det är på dom tidiga modellerna ? Finns det inte 325:or från 86- ? ev att dom skulle ha fördelaren i blocket ? Annars kan nån ha satt dit fördelaren i blocket pga att dom kört med l-jetronic, Tex stoppat i 2,5 l motorn i en 320,323:a med l-jetronic |
|
|
Alla M20 med Motronic har fördelaren på framsidan "stående". Hur sitter fördelaren på den bil du blivit "blåst" på? /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
| fördelaren sitter inte stående. | |
|
Alla 325 har fördelare på toppen original, men byter man topp till en äldre (varför nu man skulle det) Kolla vid gasspjället. Där sitter tomgångsmotorn om det e motronic sprut. Om du står på insugningssidan och tittar, sitter ett svart "rör" 2-3 cm till vänster om gasspjället (framåt) Om du inte har en sån är det inte motronic heller... Länk www.reptil.nu |
|
|
timeriksson_2 Med stående menar jag att anslutningarna till tändkablarna pekar åt sidan. Rotorn pekar framåt i färdriktningen. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
| Tryggve, fördelaren sitter inte på toppen på motorn jag har utan den sitter typ som på en gammal 240 | |
|
Då kan det vara en gammal 323/320 motor eller dyl. som du har. Inga andra ledtrådar? /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
| Kolla på klacken på blocket, där står stämplat motor nr, motorkod samt cyl volym. | |
| Jag hade en 320 med 325 motor fast med l-jetronic(fördelaren i blocket) så var det för att ägaren som gjort bytet inte orkat byta till motronic när han gjort motorbytet. Så visst finns det 325 or med fördelaren i blocket. | |
|
Hej. har nog fått svar på vad det är för motor i bilen nu. det står 25 6f på en platta i framkant på blocket, så blocket är väll 325 då tror jag. // Tim |
|
|
Jag har min fördelare nere i blocket.. Bytte från 2.0 till 2.5 och den satt redan nere i blocket. Det har funkat bra men alltid undrat varför den sitter där nere och inte på toppen som alla andra.. Blocket är från 88.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.