AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
891

325-94 Tvekar ibland ge riktigt fullt + startar helst på andra försöket. Lös denna!

Kluring till er motor kunniga:

1. När bilen stått ett tag vill den ofta inte starta på första försöket. Startar dock alltid direkt på andra.

2. Tycker att motorn verkar tveka att ge de sista 5-10% kraft ibland. Märks mest på högre varv. Tycker kraften kommer lite stegvis. Svårt att säga om detta är något fel eller dålig optimering, den accar under ca 9sek lätt.

Alla filter bytta, batteri, tändstift osv. Lambda bytt vid 11000 gåt 15000 nu.
Tomgångsmotor bytt på Wölkes. (de tog betalt iaf) De har dock inte lyckats hitta felet, funderar på att byta alla givare själv... Vart ska man börja?

Mvh
325i -94
humidor
Om det hade varit en äldre bil skulle det kunna vara spridarna som står och tjuvläcker när bilen är avstängd. Pröva och häll i något av alla mirakelmedel som säljs. Vanlig K-akut gjorde under- verk med min frus 525. Det kan ju vara värt att chansa.
Visa användare
287
Mackis
325 Sedan, M-Sport, -08
Tänkte bara kolla hur det gått för dig? KOmmit fram till nått ?

" BMW - Bara att växla ner, Och njuta! "
Visa användare
287
Mackis
325 Sedan, M-Sport, -08
Eller nån annan med liknande problem ??

Bm
53
Bmw_Hasse
M3 Cab -95
325 coupe -93
Jag har ett liknade problem. min tvekar också, känns som om det finns mer att ge.Den rycker lite när man vill varva ur den. har precis köpt bilen, och det ska tydligen sitta ett chip i bilen.Kan det va detta som spökar??
bm
8
bmwjosip
bmw 320i coupe e36
tjenare..
de kan oxå vara att startmototn inte har hunnit kylas ner ordentligt...de är så hos mig oxå, fast min startar men den är seg som fan, som om den inte orkar typ...kan ju vara de,
lycka till......josip
Bm
53
Bmw_Hasse
M3 Cab -95
325 coupe -93
ja det verkar ju troligt ;)
Da
30
Daniel.K
740iA -96
Jag har ett liknande problem.
Mellan 500-1500 varv så tvekar motorn lite men kommer bra sen.
Visa användare
287
Mackis
325 Sedan, M-Sport, -08
Faan va skumt det e de där..

Bm
53
Bmw_Hasse
M3 Cab -95
325 coupe -93
Ingen som har något förslag?
Visa användare
84
Affrozodiac
BMW 325 Cabrio -94
Det kan inte ha med VANOS att göra?? det styrs ju av oljetrycket?? Bara en tanke??

Vanoset ställer ju om kammarna vid acceleration??
To
42
Touringolle
325i Touring -89
K1200RS -02
En kompis hade liknande problem på sin 325 -94. Det var tändspolarna. Vi bytte dem, sen gick den perfekt. Det kostade många tusen, så var säker innan du gör det. Gör den 0-100 under 9 sek verkar ju i mycket bra, då kanske det inte är nåt fel? Provkör en likadan bil som du vet är bra och känn om den känns likadan.

/Olle
Bm
53
Bmw_Hasse
M3 Cab -95
325 coupe -93
Tack för tipset.Ska kolla om jag kan låna några spolar och testa med.Alltså när man ska varva ur den så är det precis som om den missar, den rycker endel, och det känns som den har mer att ge.Bytte ni alla spolarna eller???
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Det kan inte vara bränslepumpen eller bränslefilltret? Att den inte får upp tillräckligt tryck vid första startförsöket. Och sedan ger på för dåligt vid toppvarv.

Bara en lite teori från mig...
Bm
53
Bmw_Hasse
M3 Cab -95
325 coupe -93
alltså min startar och går bra, men det känns som det saknas lite effekt, + att den rycker lite när man ska varva ur den.
Visa användare
287
Mackis
325 Sedan, M-Sport, -08
Jag upplever det mer som att när man varvar ut på just tvåan, så planar den lixom ut på 3500 varv ungefär, eller stiger inte lika snabbt, o sen ökar den igen.
Inget jämnt drag då med andra ord

" BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " Min bil: Länk
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Tändspolarna är tydligen inte ovanligt på dessa motorer. Värt att kolla!
Bm
53
Bmw_Hasse
M3 Cab -95
325 coupe -93
Ska se om jag kan testa med andra spolar ikväll
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
Mackis, jag har precis samma problem.. skriv något här om du kommer på det så gör jag detsamma..!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.