AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
614

Den kan puffa till någon gång ?

Visa användare
205
fredrikb
850CI-93a med M70
Hej glada vänner nu vänder jag mig till er för min lokala auktoriserade Bmw mekaniker har gått bet Han har även ringt runt och fråga andra mekaniker *Suck*

Bilen är en 530 v8 94 14 200 mil och symtomen är

1 Den drar mycket bensin ca 1liter milen landsväg håller fartbegränsningar blandad körning ca1, 2

2 När den är kall innan värme nålen lämnat blått, kvavar den och den kan puffa till någon gång
Hade en Volvo 245a som gick lika när man inte chocka ordentligt
Bara värmen kommit till så går den som en dröm inte en ryckning går som en v8 ska

Har kollat fel minnet inga fel, avgasvärdena är perfekta, tycker även att felet symtomen nr 2 blir mer markant ju mer tiden går
Hjälp vad göra ??

Oo=[][]=oO
Länk
in
438
inkognito
E34 535-92
membranet då?

Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid
plats till en stor kall öl...
/Stefan F
Visa användare
205
fredrikb
850CI-93a med M70
bytt membran inge tjuvluft har dränkt motorn i startgas inge skillnad

Oo=[][]=oO
Länk
Visa användare
205
fredrikb
850CI-93a med M70
Har nu kommit på vad det var för problem tro det eller ej men det var så enkelt att byta tändstift till ett annat märke. Nu kör jag på Berue från Mekonomen betydligt billigare än bosch som tydligen bara håller 700mil bränsle förbrukning sjönk med 0,11 liter milen och nu är den fri från host och puffar

Oo=[][]=oO
Länk
mr
309
mr_bmw_
E46 330xi Touring -04
E34 525 2,8L E85 Touring -94
kan informera dig om att bosch stift e dret.. har hänt MASSOR av gånger att de har varit fel på NYA stift.. :S

haha.. inget som har med detta o göra men läste vad renult laguna hadde för orginal stift.. de va EYQUEM.. o vilka säljer EYQUEM stift då.. jo BILTEMA!!! hahah

/// BMW E28 POWER!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.