AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
381

eljustering i baksäten

Visa användare
94
Sindre Østhagen
E39 520i -96
Hej alle "siebner-fan"!
Ikke så ofte jeg skriver innlegg her, så god dag og godt nytt år til alle!

Jeg undrer om E32 kunne bli levert med elektrisk justering i baksetet? For dette kunne vel både E23 og E38 tilby som luksusutstyr? Bare undrer da jeg nettopp var å prøvde kongens gamle E32 730 iL. Var overrasket over det lave utstyrsnivået til royal bil å være. Bilen var jo riktignok i god stand, men det var ikke så mye komforthevende stash.

Mvh SindreØ
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
Hej!
Jo el i baksätena har jag iaf på min 750iL från 1990.

mvh: mr_majzoo!
Visa användare
94
Sindre Østhagen
E39 520i -96
Takk for svar, mr_majzoo!

Var det bare på toppmodellene som dette kunne bli levert, eller var det som annet ekstrautstyr uavhengig av modell? Noen som vet om det ble levert mange biler med slik "kongelig" utstyr? Er det mulig å ettermontere slike seter?

God helg alle BMW-fans!
SindreØ
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Som sagt utrustnings nivåerna varierar ju från bil till bil. Men en bil som tillhör(hört) kungahuset borde ju vara relativt fullt utrustad, av typ Highline. Allt går ju att ändra i efterhand, men det bästa är ju att hitta ett exemplar som har det mesta från början. Dock kan jag hålla med dig att vetskapen om bilens historia nog gör att man kan bortse från att viss utrustning saknas. på mobile.de har jag dock ibland observerat att vissa 7-serie bilar är skyddsklassade enl. någon specifik Nato standard. Enl. min mening så borde även en bil som tillhört Kungen vara försedd med dessa options (skottsäkert glas mm. mm.) Här har du annars en bild från baksätet på en 750iL Highline. Länk.
BMW Kungen
kan bara säga att var å kolla på en 740ial-93:a (tror jag) i gbg som var från danska kungahuset. helt fullutrustad. men hade gått rätt långt å lite små buklor å var dyr... det satt danska flaggor i framskärmarna oxå..
Bara som ett litet inlägg...

//Kungen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.