|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har köpt en 525iA Touring -96 och nu har jag problem med centrallåset. När man låser bilen med nyckel (inget larm i bilen) så låser alla dörrarna och tanklocket men det går fortfarande att öppna bagaget och glasluckan. Någonting skall ju bryta strömen till bagaget men gör det ej. Provar man att låsa bagaget med nycklen så händer ingenting. Har bytt "styrningen" till centrallåset (grön låda under baksätet) hjälper ej, jag har även bytt båda motorerna till bakdörrarna(båda var kass) och motorn till förardörren för att testa men inget hjälper. Är det någon som känner ingen problemet eller är det någon som har ett elschema till E34 touring. Jim P | |
|
Kortslutning i kabelstammen till backluckan är vanligt, kan säkert även ge detta fel. Kolla om alla lampor i luckan fungerar. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Allting annat i bakluckan fungera och vore det kortslutning så skulle det ju inte ge ström, om det inte går en "egen " kabel bak till knapparna för öppning av bagaget från centrallåsets styrenheten. Vad är det som gör bagage lucka ström lös när man låser bilen? Jim P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.