AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.105

Navi eller skinn i E38 ?

wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Skall skaffa en e38 med liten motor , dvs. 728 eller 730. dessa bilar verkar vara mycket svåra att hitta med både skinn och Navigator , vad är dyrast att eftermontera ?

Är det ens realistiskt att eftermontera navigator eller skinn i en e38 ?
Vad skulle ett dylikt kalas kosta i runda slängar ?

Grejen är den att jag måste ha automatlåda , och 728 el. 730 med både automat , skinn och navigator verkar som sagt svårt att hitta.

skinn och navi kan man vara utan... men när man endå köper bil så vill man ju ha en man trivs med under lång tid med tanke på hur svårsåld 7-serien är.

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
Scheckheft
Hej
Tror inte att det är någon poäng med att eftermontera vare sig skinn eller TV/NAVI. Iaf om man ser på det hela ur en ekonomisk synvinkel.
Eftermontering av TV/Navi är en rätt så omfattande och kostsam historia. Kan inte ge dig en exakt summa. Beror på om du får tag i bra begagnad utrustning. Då är det bättre att leta efter en E38 med TV/NAVI.
Eftermontering är det samma sak. Leta efter ett objekt med skinnklädsel.
Lättast att hitta är en E38 med skinn.

Lycka till

Mvh
Scheckheft
E38.info
___
Länk
Ras.mus
Ja, och är du inte original-freak så köp en utan navi och köp sedan en ny navi. De är både snuskigt mycket billigare än bmw's egna samt mycket bättre! Dessutom kan du ju köpa en med rejäl skärm och dvd-spelare samt med ingångar för playstation osv...

Såå, satsa på skinn i så fall!
Skinn är viktigast anser jag. Originalnavi är förvisso kul att ha, men en eftermonterad handdatorbaserad variant fungerar minst lika bra till ett lägre pris.

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Att eftermontera orginal är ett alternativ, men oftast som tidigare nämnts inte ekonomiskt försvarbart. Att få den utrustning som du önskar från början kan vara svårt när du köper en "instegs modell" av E38. Men inte helt omöjligt om du kan tänka dig att importera själv. BMW's tidigare navi system fungerar hjälpligt men är enl. min mening för "sega". DVD-baserade MK4 versionen är väl den som man skall ha om navi är ett krav (går att uppdatera till på de tidiagre ver.). Dden här verkar ju att vara något Länk

Mvh. Patric
Min 740-E38
Länk
BMWCS #4598
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Tack för svaren , Då får det bli en bil med endast automatlåda och skin , navigator får eftermonteras när ekonomin tillåter.
Sett att det finns små kit med en handdator , kart-cdrom och en gps motagare för under 7000:- kr .
Någon som testat ett dyligt kit ?
Fördelen verkar vara att den lilla handatorn kan tas med lätt då den sitter i en hållare men det blir lite fulare än original.

Länk och Länk

PJ : jo det lutar nog åt import , sammtidigt är inte e38 så mycket billigare i tyskland och resan+importen kostar ju en del trots allt.
Lite svårt också om man skall åka ner till tyskland med bil eller med flyg , beror ju på hur länge man skall stanna och det kan ju lätt ta en vecka att hitta en bil.

Tittat lite på Länk , vill hemskt gärna ha en vit (fast det vill inte min sambo).

wadel,

jag har ägt 530i 93:a och 528i 97:a, ingen tvekan om vilken motor som känns kraftigast och framförallt ingen tvekan som vilken som är snålast, 2,8 motorn är underbar helt enkelt!

/Simon
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Simon_en : låter bra , just soppasnål är det viktiga - annars kan man ju likagärna slå på stort och ta en 750 , 735 och 740 känns lite fel då de inte vare sig är snålast eller kraftigast , blir lite halvmesyr över 740.

Hittade en skum e38 Länk , bilen skall vara en 97-a MEN utagen 2004 ! , endå är det EJ direktimport.
Hur kan det gå ihop sig ? kollade på vägverkets registreringsnummer koll.

li
1.959
liste
535i -89
wadel - bilen regbesiktigades i fredags, så min gissning är att de inte hunnit skriva in det än. Det är ju fler uppgifter som saknas. För import är den, det råder det ju inget tvivel om.
li
1.959
liste
535i -89
Nu ville du ju inte ha 750, men jag måste ändå få tipsa om denna: Länk Smått underbar och priset är ju helt OK. Vet dock inte om skick och miltal är till belåtenhet...
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Jag har eftermonterat original-navi på min E38, det var varken särsklit dyrt eller krångligt då min hade TV men inte navi. ?!?

Välj en med TV och skinn och kläm in orginal-navi är mitt råd.

Mvh Björn
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
de flesta som har tv har ochså navigator vaad jag sett i annonserna.

det får helt enkelt bli att man monterar nån sån där gps historia i efterhand , de sjunker iaf. i pris varje halvår verkar det som.

Kolla med "Soki" på forumet, tror att han vill sälja sin 728i 97:a med SCHiin men utan navigator.

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.