|
|
|
|---|---|
|
Hjälp jag har stoora problem tror jag !!! var ute och körde igår och helt plötligt börjar bilen gå på 5 cyl , första tanken var att jag höll på att få soppa torsk eller nåt , men stannar till vid vägen och precis då börjar bilen knacka något fruktansvärt , stänger genast av den då och kollar under huven om nåt har lossnat men allt ser ok ut . Startar upp bilen igen och nu går den jättefint på alla cyl men den knackar fruktansvärt nu ! , det låter som om det skulle ligga en bult lös i toppen eller, det låter som det kommer ifrån framkanten av toppen alltså 1ans cyl , har plockat av ventilkåpan och kollat men allt ser fint ut därunder .. vad fan har hänt ?? bilen har aldrig kråglat förut alls utan gåt tyst och fint utan krångel .. vore tacksam för tips innan jag börjar gräva runt i motorn .. MVH jonas. | |
| ingen som har nåt tipps ?? | |
| Kollat så att du har olja??? | |
| ja olja finns det i den ! var ute och startade upp den nyss , knackade som fan men helt plötsligt blev den knäpptyst en liten stund , men sen skramlade det till lite sen var det tillbaka och bilen började gå på 5 cyl .. | |
bustorp |
En vipparm av...? BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
Kollat stiften? Kan vara ett löst stift som knackar och samtidigt gör att kompet blir för dåligt... Nästa steg är kanske att göra ett kompprov!? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| misstänker också att det kan vara en lyftare eller nåt som pajjat så det blir väll till att lämna iväg skiten till nån | |
| nån som vet nån duktig mek som kan tänkas ta sig an en knackande bmw för ett rimligt pris ?????? | |
| bor i Kristinehamns trakten | |
|
Nu är jag fan helt övertygat att jag har en trädgårdstomte på gården !! hade en mekaniker här som skulle lyssna på bilen , startar upp eländet och den går knäpptyst ! kan det vara så att det varit fukt i tänddelarna nånstans och det varit därför den gått på 5 ibland ?? , bilen har ju stått i drygt 1 månad innan jag började köra med den igen . |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.