AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.039

Injector Cleaner till M5 3,6?

Har nyligen köpt en M5 3,6 och undrar om STP:s Injector Cleaner (den svarta) är ok för motorn, eller om en sån prestandamotor inte tål det? I "vanliga" bilar använder jag den någon gång per år/vid behov och tycker den funkar bra.
se
4
seom5
m5 3,6 92
tror inte att du märker någon på motorn eller på motors gång me detta....varför ska du hälla i motor något? eller i tanken?
Häller det i tanken. På de bilar jag provat hittills har resultatet varit någonstans mellan ingen skillnad och jämnare gång, men inte sämre iaf. Vill bara kolla vad som gäller M5:an som sagt. Om det är ofarligt kan det ju vara värt att prova. Jag vet dock att tomgången ska vara lite ojämn.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vissa injector-rengörare kan vara lite aggressiva mot gummipackningarn mm.

De två enda medlena som jag har testat, som har haft någon märkbar effekt är STP complete fuel system cleaner ("silverflaskan") och Red line oil:s SI 1.

STP skriver att deras produkt inte skall användas för ofta.
Red line oil skriver å andra sidan att deras produkt kan användas hur ofta som helst utan att göra någon skada.
Om du är tveksam, använd Red lines produkt!

M5-motorn skiljer sig inte mot andra motorer i detta fallet, så om du använder produkterna med måtta gör de ingen skada.

Däremot är det tveksamt om du kommer att lyckas få motorns tomgång bättre, då de motorerna har rätt "levande karaktär" på tomgång....

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Har använt denna i min förra M5, och inte tog motorn nån skada, men inte märkte jag nån skillnad heller.

I mitt tycke pengar i sjön.
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Jag testade den svarta stp i min för ett tag sen...tror inte de gjorde nån skillnad...tror också de är pengar i sjön...man inbillar sig nog ganska lätt att det blir bättre bara.....

MVH: Henrik

///M3
Henrik: Jo, placeboeffekten gör sitt till...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.