|
|
|
|---|---|
| Bor på en halvbrant gata i Stockholm. En kvinna dubbelparkerade sin Audi A4 ikvällloch gick in i en port. Bilen började rulla och "stannade" först när den flyttat en XC70 upp på trotoaren. Gissa om hon blev förvånad när hon kom ut på gatan igen......såg dyrt ut. Jäkla tur att ingen kom emellan! Använd handbromsen i backar! | |
|
Såg ett långtadarsläp rulla nerför en backe utanför närbutiken i byn för nåt år sen, genom en häck, över vägen och ut på en åker... Då var man glad att man inte stod ivägen! :) "-BMW- Making your privates bigger since 1928" |
|
|
Min mamma hade varit en pärla och kört vår gamla 528:a som var automatare till bilprovningen. På väg hem fick hon ett litet "hjärnsläpp" när hon var tvungen att stanna uppe på ett backkrön där det var en korsning. Hon lade bilen i neutral var på hon lugnt och snyggt åkte ner för hela backen igen, baklänges!!! Både bilen och mamman klarade sig. OCH hon garvade gott åt det hela när hon berättade vad hon hade gjort. *S* |
|
|
LG: Fanns det inga bromsar på den??? Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Mmm kompisen fick sin Suzuki räser mosad av en merca som ägaren glömde dra handbromsen på,hojen stod utanför hans trapp uppgång.Bilen rullade över trottoaren sen ner för en slänt och över hojen som löstes in p.g.a skadorna som tur var det inga ungar i närheten.. | |
|
En dag åker jag till en däckfirma för att köpa däck (Euromaster) Medan jag pratar med en av arbetarna i butiken så frågar en av de mig "tycker inte du om din bil?" Jag säger, jo det gör jag, då säger han "isf tycker jag att du ska springa efter den", hehe vänder mig och ser att bilen rullar mitt i vägen, (jag tror det var enda gången i hela mitt liv, jag glömt både handbromsen och att lägga i växeln). Tur var det att backen var inte alls brant men tillräcklig för att bilen skulle sakta rulla mitt i vägen, och eftersom EuroMaster i Karlstad låg då på ett industriområde så hade jag tur att det inte kom någon lastbil, hehe ------ Länk Länk |
|
|
Micke: Du har inte träffat min mamma än! Men när du gör det så kommer du att fatta varför...*garv* Sa ju att hon fick "hjärnsläpp"! Kanske skulle skrivit att det var ett större... Fast den bästa handbromsstoryn har jag redan skrivit om på ngn tråd här. Brandbilen från grannbyn som TVÅ gånger gick baklänges ner i bilfirmans skyltfönster. Dessutom gick den inte igenom besiktningen eftersom den....ja just det! Inte hade ngn handbroms! =D |
|
hjulet |
Har just fått tillbaka min bil efter att grannen glömde dra åt handbromsen på sin Ford Transit... Den rullade ner från hans uppfart, över gatan, in på vår uppfart och stannade inte förrän den möblerat om min vänster bakskärm. Lyckligtvis stod det denna dagen inte tre bilar på rad på vår uppfart som det brukar göra, det hade ju inte varit någon höjdare med en seriekrock på uppfarten.... :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.