|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
OM man ska byta ut ett helt tack vilka åtgärder krävs ?? Tacksam för hjälpen ! Bilen i fråga är en 320 ci ! | |
| Jag mendae tak sry hehe ..:) | |
|
Plåtslagare, riktbänk o mycke mätningar, svets mm. Inget lätt jobb precis, o på en så ny bil måste det bli perfekt. =DYRT! Har den rullat eller slagit runt på taket?? ///Magnus |
|
|
Är det värt att byta ut den lr skrota bilen o sälja delar samt satsa på en 330 istället ? Hur mkt tippar ni att det skulle kosta att byta ut det samt några andra skärmar som har bucklor ? |
|
|
Enklast är nog om du begär offert på en plåtverkstad ang. priset, men en gissning 50000 kr kanske! Att skrota en -01 verkar lite väl magstarkt, men är den väldigt illa åtgången så kanske resterna av bilen går att sälja o sen skrota karossen. Men vad har hänt, har du köpt bilen så eller har du kört utan försäkring som täcker???? ///Magnus |
|
|
Vissa delar av karossen kan man ha kvar tex spoilerna .. medans resten måste man göra nått åt antingen byta ut dem helt lr finslippa som jag knappast tror att det går ! inuti är den hel men uteanpå så tror jag inte det går an ! Om en tak är 10 - 15 cm ner som en gropp ? Vad anser ni / du ? Får de ans byta ut ett tak asså försäkringen ? 50000 bara för taket då lr ? Arbetet sen då ? |
|
| Vad har du gjort då? | |
|
Tyvär e det inte jag utan min bil har blivit vandaliserat !! Av några dumma ******* som inte kan skilja på mitt och ditt ! MIn bil är helt söndeslagne kan man säga förutom någon fönster ! |
|
| Måste man byta ut hela taket med stolpar så blir det mycket dyrt. Bättre å sälja bilen till tex en plåtslagare som kan sin sak och vill göra en extra krona vid sidan om. Annars så pratar vi nog mellan 40-50 tkr om man måste byta stolpar. Tak är mycket svårt att rikta då dom aldrig blir riktig raka. Så stora plåtytor så att det lätt blir spänningar så att dom blir "vågiga". | |
|
Om det även är andra plåtdelar utöver taket, t ex dörrar, sidor motorhuv, bagagelucka framskärmar, rutor och eventuellt andra detaljer som är sönderslagna? I såfall är nog sannolikheten ganska stor att man väljer att skrota ut bilen. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har du ingen försäkring på en -01:a????? Svårt o säga vad du ska göra, måste nästan få mer info eller se bilen i fråga först! Men som sagt, takbyte är bland det svåraste inom bilplåtslageri o kräver nogrannhet o många timmars arbete! ///Magnus |
|
|
Jo då jag har försäkring men min fråga är är väll snarare vad kommer hända med själva bilen ? Precis Johan B Allt det är i princip sönderslaget ! Vad tippar ni på skrot lr lagning och om de nu kommer laga den vad ska jag vara mest nogrant med ...förutom att det inte är specielt härligt att köra med en spacklad bil sedan då? |
|
|
Då är det nog skroten som gäller låter det som. Blir helt andra priser då. Säkert över 100 om försäkringsbolaget ska pynta. |
|
|
Du kan ju hoppas o jag skulle tro att bilen blir inlöst, men man vet ju aldrig, ibland ska det ju lagas fast det inte står i relation till kostnaderna. ///Magnus |
|
|
Jag vet inte vad man ska göra hoppas det blir löst snarast ..:( Känns som om min värld faller isär har totalt tappa stinget för bilen nju ;( |
|
| Försäkringsbolagen brukar reparera skador upp till 80% av bilens värde... | |
| Alltså jag har hört att de inte får byta ut ett tak i regel pga det e dåligt för själva bilens krocksäkerhet kan detta stämma lr ? | |
|
Ok Lite fakta om vad som måste repererar lr bytas : Motorhuvet måste bytas ! Båda Framskärmar måste bytas lr fixas på nått sätt ! Taket måste bytas ! Vänster sidospegel måste bytas ! Bagageluckan måste fixas ! Vänster bakskärm måste bytas ! Lacka om hela bilen M . m . Vad säger ni ???? |
|
|
Bilen kommer att repareras eftersom kostnaden för reparationen troligtvis inte kommer att kosta mer än 75-80% av bilen värde. Försäkringsbolagen skrotar inte en bil och betalar ut pengar om de kommer undan mkt billigare med en reparation. AEG: Försäkringsbolagen är inte dumma och betalar överpriser på reparationer. De har full koll på vad det kostar att åtgärda skador och de begär alltid in en offert innan verkstaden börjar jobbet, om det nu inte är mindre skador för någon tusenlapp eller så. Verkstäderna vet om att om de saftar räkningen så tappar de jobben och de vill de inte. |
|
|
Det är för jävligt att sådant ska hända ffs ...:( Vad ska man göra sälja den efter lr ? Kommer den sjukna i värde ?? I så fall hur mkt ? |
|
| Se till att den repareras snyggt innan du godkänner reparationen och ha sedan kvar den om du gillar bilen. Många som köper bil bryr sig inte om att bilarna de köper är plåtreparerade om det inte är dåligt gjort. Tror inte att bilen sjunker i värde vid t.ex. ett inbyte på bilfirma iaf, de brukar ju inte kolla sånt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.