|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag köpte precis drickahållare till min E46, men drickahållaren är kortare än förvaringsfacket. Med andra ord så skall det dit ytterligare ett annat litet fack. Jag undrar därför om någon vet vilken del det skall vara. Är det den här som skall dit? Länk Tacksam för hjälp. Mvh Tintin | |
|
I den E46 jag sett med burkhållarna så är det den där mynthållare/förvaringsfacket som skall dit också - den som heter "Aflæggebæger/møntbox " på Schmiedmann... /bfg |
|
|
beviset : Länk /bfg |
|
|
Ja, det behövs en 51 16 8 217 957. Köp den på BMW, de är billigare. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag har precis som på bilden, men jag har för mig att det fanns en ytterligare kompletterande del istället för mynthållaren, kolla med BMW. __ Bilen: Länk |
|
|
1000 tack för era svar! Då får det bli besök på BMW imorgon för inhandlande av delen! Tack än en gång! |
|
|
Berätta gärna hur bra du tycker arrangemanget blir - funderar om jag också skall skaffa det när bilen väl kommer... (Hur klarade du väntan på nya bilen??) /bfg |
|
|
bfg:> Jag återkommer när allt är på plats. Personligen tycker jag det är skandal att det inte är drickahållare som standard i en bil för över 300 kkr (även om det inte kostar mycket att fixa till det själv). För att klara väntan så lusläste jag broschyren fram och tillbaka, jag läste allt som fanns på BMW's hemsidor och naturligtvis satt jag och surfade runt på Autopower. Vilken färg och utrustning har du beställt till 330i?? |
|
|
hehe, jo men det är ju ingen jänkare med 55 mugghållare ;-) Intressant nog tror jag att det är standardutrustning just i USA... Jag har beställt en Orientblå 330i sedan med m-sport II, komfortpkt, H/K ljud, CD, 16:9 navi, antracit laser/alcantara inredning, 18" M till sommardäcken och 17" 7-eker till vinterdäcken... längtar sååååå! Själv lusläser lag touring (! - den enda de hade kvar då) broschyren och som sagt surfar varenda bmw sajt jag hittar. Sen jagar jag en snygg nyckelring också för att distrahera mig... /bfg |
|
bole |
tintin4fun ... i tyskland är det förbjudet med drickahållarna tror jag...därför levereras de ej med bilen men de finns uppenbarligen som tillval..min var importerad så jag köpte mugghållaren och mynthållaren för 400kr..det är väl inte dyrt :) |
|
Jag har också köpt till dryckeshållare + "litet fack"/mynthållare, som ser ut som bilden bfg länkade till. Har för mig att man kunde välja kassetthållare (?) i stället för "lilla facket"/myntfacket... / Joakim Silverpilen: Länk |
|
bole |
Kassetthållaren är väl inge bra :) *bläh* .. har precis installerat en alpine cha-634 mp3 cd-växlare alldelles sJÄLV så kassetter är bara ett minne blott..tack o lov |
|
bole o ufo - går det att ha "lilla facket" framför mugghållarna? alltså i motsatt ordning till den på bilden? Funderar på att ha mugghållarna men att specialbygga nån lösning för iPod montering i resterande utrymme... ufo - vem använder kassetter fortfarande?? ;-) /bfg |
|
bole |
bfg NEJ ... för om du nu har armstödet installerat så kan inte du ha muggarna längst bak..dessutom finns det små plasthakor på speciella ställen vilket gör att man MÅSTE ha burkhållarna längst fram...med eller utan armstöd |
|
bfg.>> Nej det går inte att byta plats på dem eftersom platsen där myntfacket skall ner är fasat "snett uppåt" så myntfacket her en annorlunda form i bakkanten än vad drickahållaren har. Förstod du vad jag menar?? |
|
| Bole:>> Du hann före :o) | |
|
ok, tack... får tänka om (en gång till!) ;-) /bfg |
|
|
Jag har också armstöd, och det irriterar mig lite att man bara kan använda främre dryckeshållaren med armstödet nere... bfg: JAG använder inte kassetter (alltså beställde jag myntfack istället)...men jag har otroligt nog Business-stereon med kassettspelare! Enl. uppgift var det standard i Tyskland... Som tur är har jag cd-växlaren i bagaget. :) / Joakim Silverpilen: Länk |
|
|
bfg: har du beställt till "iPod-kitet" eller vad det nu kallas, det som ganska nyligen lanserades som en nyhet till nya BMW? Vad kostade det isf? Tyvärr har jag för mig att det bara kan efterbeställas till 02-or och nyare... / Joakim Silverpilen: Länk |
|
|
ufo : jag har inte beställt det ännu, eftersom den tydligen inte fungerar med navi utrustade bilar (!). Se tråden här Länk Annars finns det ett alternativ som även fungerar på äldre BMW, den heter ice>link från en firma som heter Dension - se Länk Länk och Länk Samtidigt letar jag med ljus och lykta efter bättre alternativ - skulle ju helst styra mp3 spelaren med navi skärmen (och slippa ha iPoden framme). /bfg |
|
|
OK, tack för infon. / Joakim Silverpilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.