|
|
|
|---|---|
|
Letar en 3-serie touring och tänkte höra vad denna bil kan vara värd i kontant slutpris? Länk | |
|
Förväntningarna om pris känns kraftigt överdrivna, skulle tro att den hamnar på 75KSEK +- 5KSEK. /Simon |
|
| Baseras det på att modellen är en aning ålderstigen och kanske minuspoäng för 2 liters sexan? Nån som har fler åsikter? Vad är vettigast, en bil typ denna el t ex en V40 2.0T (T4)? Är ju ungefär samma storlek på dem. | |
|
Mellan 85-95' tror jag att den kommer att säljas för. Kolla vad dom begär för en sån på BMW som jämförelse. //Marin |
|
|
Tror att ett slutpris på mer än 80kkr blir svårt att få. Jag ser defintivt INTE 2-liters sexan som ett plus när 323 finns för samma drifts/inköpskostnad. V40T4 är mycket snabbare än 320 men har sämre körkänsla, byggkvalite men bättre vinteregenskaper. Jag skulle hellre letat upp en 323 Touring. Audi A4 Avant Quattro finns också i samma prissegment som jag ser som ett trevligare alternativ än V40. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Problemet är att jag helst vill ha en sv-såld bil, är lättare att kolla upp plus oftast billigare försäkring. En 323 el 328 touring som dessutom är sv-sålda med få mil växer inte på träd direkt :( Angående vinteregenskaper så vore det intressant att veta hur Bmw´s ASC+T fungerar på halt underlag? Audi tycker jag håller för dålig kvalité kontra priserna. Hur pass säker är en E36 touring i jämförelse med andra modeller? |
|
|
Jag tar hellre en A4 1,8T än en 320 e36. Kör själv idag en A6 2,4 Q avant och måste säga att jag är grymt nöjd med Ådin. Bränsleförbrukningen kunde ha varit något lägre, men med quattro och automat så kanske 1,1 l/mil inte är så farligt. //Marin |
|
| Huh, rost i dörrar och några andra skavanker fanns det. Priset då, han ville inte släppa den för under 100K..får leta vidare. | |
|
beamer: Du får svårt att finna en (äkta) lågmilad 323/328 E36. Dessa bilar är fantastiska långfärdsvagnar med sina mustiga motorer, komfort och relativt låga bränsleförbrukning. Att finna bilar som rullat mindre än 12kmil är mycket svårt, särskilt i Touring utförande. Efter en vinter med ASC+T (328) och två utan (318) kan jag bara säga att det är suveränt, med tillägget när givarna fungerar. Hjulspinn vid rödljus är ett minne blott och ett stabilt uppträdande på hala vägar ger trygghet men det häver inte aktivt sladdar som det nyare DSC (saknas på E36 vad jag vet). Fördelen med A4 quattro är förutom framkomligheten rostskyddet som är i en klass för sig. Glöm rostiga bakluckor, huvar och bakskärmar. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
ja, man får kanske fundera på ett annat märke än BWM :(. Ett alternativ kanske är att ta in en 323/328 själv från tyskland. Har en kollega som tar in bilar via tyska kontakter. Om man importerar kanske man slipper rosten iallafall. Hittade några exempel på bilar på mobile.de. Länk Länk Länk |
|
|
Hmmm fick visst inte länka ens till min annons här på powerbörsen :-) ja ja. Angående vinteregenskaperna för dessa bilar med ASC+T så kan jag bara hålla med Kristoffer. Hade en 316 utan och den blev lätt lite nervös när det var halt ute. ASC+T tillsamans med M-chassi ........ nästan så att jag funderar på att behålla bilen över vintern, så bra, roliga och säkra är dom. Fd // Adrenalin. Får man ta BMW:n med sej in i himlen Länk ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.