|
|
|
|---|---|
| när man ger gas hörs inget eller mycket lite men när man släpper av låter det som om något lägger sig å skrapar på insidan av trumman. trummor och backarna byttes nyligen utan förbättring :/. vad är fel? | |
| Jag fick samma skrapljud när jag bytte olja i bakaxelklumpen. Är du säker att det kommer ifrån bromsarna. Min är tyck vid gaspådrag och jämngas men skrapar vid motorbroms och när man kopplar ur. | |
|
är helt säker på att det inte är diffen. inte min bil som felar utan en kille som köpte min diff då han trodde det var fel på den. jag bytte åt honom och ljudet kvarstod. vet att min diff är felfri och ljudet kommer helt klart från höger hjul. ljudet kom nu konstant om man inte gav full gas på 1an eller 2an. hissade upp bilen, tog av höger backhjul och snurrade på navet/bromsen. det raspade om den och trumman satt stenhårt = backarna pressade emot konstant. lossade lite på dom och ljudet försvann nästan förutom då man släpper av eller ger väldigt lite gas på hög växel. känns som att hela bromspaketet skulle ruckas frammåt när man släpper av så att något lägger sig och skrapar emot. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.