|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en Bmw 323ia-82 som jag funderar på att konvertera till manuell låda. Är det svårt? Vad ska bytas? Mvh Rickard Rickard | |
|
Nej det är inte speciellt svårt. svänghjul, koppling, växellåda inkl spak ställ, kardan, kopplings pedal, bromspedal, kopplings hydralik inkl på fyllnadsbehållaren från en manuell. Sen får du koppla bort startspärren, samt leta upp vilka kablar du behöver koppla in för att få backlampan att funka igen. Jag kommer inte ihåg om du har en spec bakre fäst punkt till spakstället på din bil eller inte. Och det är absolut inte fel att du plocka instrumenten från en manuell bil...så du slipper |
|
| så du slipper att på minnas om automat lådan. | |
|
Jag vill byta från manuell till tvärt om, vad skiljer instrumenten åt mellan dessa två varianter. Tacksam för svar....:-) E Bmw´n i årrden då går den, e den inte i årrden då står den, gammalt mekar uttryck!! |
|
| det är växelläges indikeringen som skiljer, automaten har det i panelen. | |
|
Vad då indikering i panelen?? Vad jag kan se så skiljer inget i instrumenteringen på en manuell e21 och en automat e21. Är det ingen som gjort en konvertering på en e21:a? Rickard |
|
|
Jag hade inte det i min E-36_a heller. Det enda som fanns i mitt instrument var en lampa som visa om den gick in i "limp home mode". Annars är det bara att skruva + startspärren (vid vxl-väljaren). Lycka till med bygget/Berbel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.