|
|
|
|---|---|
Rosebuddy |
Glapp i spindelleden på min 323t -96 enlgt SBP. Är det något som man som händig utan specialverktyg byter själv? Om inte vad bör ett byte hos aukt. BMW-verkstad kosta? Vad kostar bara leden? ///Lars |
| Bytte spindelled själv, men har polare som äger mack så det var lite enklare så. Själva leden kostar bara 2-300 arbete hos bmw kostar ca 1200:- plus att du måste göra en hjulinställning, det rekomenderar dom iaf så då går det upp en tusing till. | |
|
Det kan vara en del arbete...På min 325:a fick vi slå på leden från/genom huven.Men lycka till!! Pengar löser inga problem men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel.. |
|
|
Slå på spindelleden från/genom huven? Ehmm...intressant. Ta loss hela länkarmen, ta med den nya leden och åk till nån verkstad e dyl där du kan använda en press för att få ur den gamla / i den nya. Själv har jag bytt två gånger utan att ha tillgång till press men kan verkligen inte rekommendera det. Var tvungen att byta samma led två ggr på mindre än ett år, dålig kvalitet på grejerna (Lemförder)? |
|
Aldric |
1200:- hos BMW så släckte dom 2:an från SBP åt mig så jag slapp ombesiktning. Detta var på båda sidor. |
Rosebuddy |
OK och tack! Då blir det ett besök hos farbror Berndt Wölke och hans grabbar... ///L |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.