AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
837

Hjälp! värme problem 528 e28..:-(

Är en lycklig ägare till en 528 av årmodell 85.

men har ett lite "problem", har sökt o sökt o sökt men hittar ej raka svar till mina frågor..

så nu söker jag efter kloka råd här..

dra hirorien kort. såhär ser det ut idag:

tog ur thermostaten för den blev vart på ca 5min körning då.. dvs spottade ur vatten innan rödmarkeringen..

efter jag tog ut thermostaten, o luftade så gick det åka runt jävligt länge utan att den ens vart normal temp.. då tänkte jag att då va det bara thermostaten,.. men i lördags så va jag ute o åkte.. så gick den upp io temp o spotta ur vattnet igen.

när thermostaten va i blev inte den nrede slangen till kylaren varm alls.. efter urmont av thermostat blev den varmare..

men nu har den börjat krångla.. luftade idag, ordenligt.. fyllde på vatten.. körde.. o körde.. stannade. åkte iväg efter 5 min.. då steg tempen igen... o vatten började rinna ur igen..

då oppnade jag luftskruven.. o massa luft kom ur... när vatten började komma ur håler stängde jag o åkte vidare igen utan problem..!?!?!

kan toppen läcka så mkt att den fyller hela thermohuset emd luft/avgaser? för den nedre slangen e kall då..

ryker INTE vitt eller så, ingen vatten i oljan, samt bubblar inte i ex-kärlet under motorns gång!

kan en vatten pump vara orsaken? eller bortkastade pengar?
kylaren ser jättefin ut.
o den läcker inte annars. vad jag ser/vet.

om en vattenpump pajjar. ser man den bara då att den börjar läcka elelr skär? elelr kan det vara värt att byta i mitt fall?

hoppas ni orkar läsa allt jag skrev o kan hjälpa mig.. vill åka utan problem..:-(

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.