|
|
|
|---|---|
|
Hallo!! Nu i julas så fick jag träpaneler att fästa i bilen i julklapp. Glad blev jag, men sedan såg jag att det var i valnöt, och jag skulle helst vilja ha det i maghony eftersom det då passar till min träratt. Då tänkte jag att det ska väl inte vara några problem att byta ut det till det rätta, men så fick jag reda på att ”Tomten” hade köpt det hos Helsingborgs Carstyling. Jag fick genast rysningar eftersom jag i somras lämnade in min bil till dem för toning av rutor och lackbehandling, och när det var tid att hämta bilen så märkte jag diverse saker; de hade varit emot med polermaskinen på bland annat kofångare fram (djupt märke), lister och takantennen, och solfilmen på framrutan såg ut som om den hade varit skuren med en trubbig morakniv, för att inte nämna något om framrutan. Jul- och Nyårshelgen var äntligen till ända, och jag begav mig till Carstyling för att byta panelen, och jag fick då det förväntade svaret: Det går inte och han skyllde på att hans leverantör inte ville ha den tillbaka, efter lite om och men så ringer han dem och de säger de tar tillbaka den om jag pungar upp med 475 kroner. Nu till frågan, vad bör jag göra? Tomten har ännu inte betalt fakturan, och han har heller inte skrivit sitt namn på något kvitto eller liknande. Jätte tacksam för svar och ideér!!! | |
325Ci |
Har osså hört att dom e dåliga där. Har du kvitt o på produkten så måste du ju kunna reklamera den. säg att det var dålig passform eller nått. Går de inte så anmäl dom till reklamationsnämnden eller nått.. vet inte om de funkar men men... lycka till! |
|
Helsingborgs Carstyling är ett företag som har väldigt dålig peronal. De slarvar som fan, är dyra och vägrar rätta till fel. En kompis lämnade in sin bil för toning utav framrutan och sidorutorna. Dom sa att dom skulle göra det fint och att det inte skulle bli några problem med polisen besiktningen. när han blev stoppad av polisen så de tydliga skarvar och han var tvungen och ta bort det + att han fick böter. Han fick varken tillbaka pengarna eller något. Mitt råd är att hålla sig borta från dem. mvh Tommy |
|
|
Tommyh: Det där med toningen och din polare. Det har inte med hur många skarvar som syns. Åkte själv dit av polisen i sommras då jag körde med svag toning på sidoframrutorna. Jag trodde det var lagligt så länge det va "frabriksgjort" (inga skarvar.) Men så va inte fallet. Det ända som gäller är rutans ljusgenomsläpp som inte får understiga 80%. Då detta skall uppfyllas så kan man alltså inte sätta på nån toning alls. Bmw org.ruta är redan tonad så pass mycket. Efter många om och men, bråk med polisen och bilbesiktningen så fick jag motvilligt dra väck toningen på min Coupé. Verstäderna har inget ansvar vid montering av solfilm även om det är olagligt att sedan köra med. Skumt tycker jag... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.