AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
367

535 -86 Startar inte/spikar

Le
19
Lethe
535i -86
Efter att ha stått ostartad nästan halva sommaren så vile jag nu igår ta hem den från stället den stått. Grejen är bara den att bilen inte startade. Jag har haft problem innan att få bilen att starta men nu går den inte alls.

Startmotorn matar på bra men ibland tar den inte och grppar i så den brar snurrar. När jag står och matar så värkar det ibland som om motorn hakat upp sig låter typ nogot såhär "jigga jigga jiggga tjooof jigga jigga" jag tror att den tänder alldeles för tidigt och stannar upp pga av det. Sen är tändförjden väldigt underlig istället för 1-5-3-6-4-2 som det står på ventilkåpan och i instruktionsboken så är följden 5-1-3-6-2-4 och det har den gått på innan. Jaf bytte följden till till det det skulle står och provade att sätta dem både från höger till vänster och vänster till höger. När det vat H till V så stannade motorn till som ovan väldigt mycket. När jag bytte följd till V - H så baktände det som fan och lågorna flög ur insuget så det var mindra bra. Jag bytte då tillbaka till det som det var fån början och den faktisgt gått på och provade startgas med lite stnningar plus baksmällar till föjld.

Eftersom bilen hade börjat spika mer och mer på sista tiden så undrar jag inte om kanske kammen har hoppat och satt sig en kugg fel eller om lyftarna har fuckat upp sig eller om något har hänt med tänkåpan eftersom någon ägare innan har ändrat på den.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.