AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.198

värdering e34

_WmB_
bmw 518i -90

motor:
k/n filter koniskt
3" sportavags med 5" kromat utblås
öppet vevhusfilter
polerat insug o motorblock

kaross:
aluminumvinge
kromade cup-speglar
cornersplitters
ögonlock
nät i grillen+ hemagjorda fronten
lakade sidor + framändan
vita blinkers fram och bak

15" svarta fälgar med bra däck 205/60
bilen ständigt vaxad
15" vinterdäck med 6mm kvar på

samt ALLA orginal delar medföljer

ljud:

org högtalare
med pioneer eeq 45x4
baslåda med 2: 8:or med 200W slutsteg

bilen är ständigt polerad o välvårdad 99% rostfri ej hårt körd

skulle man få 20-25 tusen för denna?

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
20-25 tror jag blir svårt. Mellan 15-20 tror jag är mer realistiskt om den är fin.

Gäller att hitta någon som uppskattar stylingen. Annars kommer det bara göra bilen mer svårsåld.

Mycket beror annars på rosten, vad är egentligen 99%?
Tanklocket? Skärmkanter? Nederkant på dörrar och baklucka?

Annars är 518 en ganska underskattat bil. Har varit mycket nöjd ägare till en 518 touring.

_WmB_
okej

det finns bara lite rost nere vid skärmkanten

men vad ska man lägga ut den för då? köpte den för 29 ooo förra året.
_WmB_
kan även säga att det är helt nya bromsar på den som kostat mig 7000kr
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Sätt ut den på blocket och kanske Power börsen, börja med strax över 20', det ska alltid prutas några tusenlappar också.

Är intresset svalt försök igen med ny annons för 18-19'.

Lycka till!

Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Det vore faktiskt kul att se en bild på skapelsen.

Mr C
li
1.959
liste
535i -89
Kundkretsen för denna bil är rätt smal, så det är inte lätt att göra en värdering. Mycket av det som är gjort drar snarare ner än höjer priset. 15-17.000 som slutpris tror jag, men det beror lite på historik och körsträcka också.
_WmB_
liste: så du menar att jag kännar på att plocka av grejorna? men det finns väl alltid dom som uppskatar detta ochså eller? bra första bil igentligen.
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Beror ju på vem du säljer till, originalnörd eller fjortisraggare. Oavsett vilket, så sätt ett annonspris på ca 19-20 och var nöjd om du får 15-16 i handen.

/markus
_WmB_
markkus: tycker det verkar dåligt med 15-16 tusen i handen jag köpte ju ändå bilen för 30 tusen förra året!
Står iofs inte hur mycket den gått, men köpte du den för 30 tusen förra året har du nog betalt för mycket. Allt man lägger på bilen förlorar man tyvärr mycket av när man ska sälja den. Saker som går att ta av till ex fälgar och dylikt kan plocka och annonsera ut bilen billigare, vissa folk kollar ju bara pris och ju billigare desto bättre. Tror dock det blir svårt att få ut mer än 20ooo.
Står iofs inte hur mycket den gått, men köpte du den för 30 tusen förra året har du nog betalt för mycket. Allt man lägger på bilen förlorar man tyvärr mycket av när man ska sälja den. Saker som går att ta av till ex fälgar och dylikt kan plocka och annonsera ut bilen billigare, vissa folk kollar ju bara pris och ju billigare desto bättre. Tror dock det blir svårt att få ut mer än 20ooo.
_WmB_
Christer: den har gått 22 000 mil men på blocket ligger en "vanlig" 518i från -90 på 25 000tusen på ganska många annonser, så vore det inte rimligt att sätta ut bilen för det ändå?
Be
6
Berglind
316i Compact -94
Hur gick det med försäljningen?

Jag fick 25 papp för min 518 -90 25200 mil i förra veckan. Då var iof mycket gjort på den, nybes och orginalutförande. Satt på blocket och Autopower i nästan två månader. Hade nog lite tur vid min försäljning.

Min gissning är att rucklena ligger runt 13-15 medan den fina exemplaren landar strax över 20. Tips, sätt ut den för 25 och sänke efter en månad, om inget hänt.

/mr B
_WmB_
Berglind: det var bra betalt , jo men lite tur måste man ha ibland:) betsämde mig sent att behålla bilen , och köpa en till när man får bättre ekonomi.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.