|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har nyss bytt till den stora färddatorn från den lilla. Fick tag i en beg. som suttit i en 535 -89. Funkar KANON. Frågan då. Jag fick med blinkerspaken och skulle så klart montera den oxå, men hittar INTE två av kontaktstyckena. Kanske inte är förberett. Jag vet inte. Men eftersom datorn brevid stereon funkar som den ska så tycker man ju att funktionerna med spaken oxå borde vara förberedda. Eller??? /Nybliven BMW-ägare 01-11-17 Mvh. Micke Olsson | |
|
Hej Tänker göra samma sak som du. Undrar bara vilken typ beteckning din dator hade om det måste vara någon speciell eller det går med vilken som helst oavsett typ och årsmodell. Har kollat på bildelsbasen och där finns det många olika typbeteckningar. Är det Siemens märke på din? Jag har oxå en 530-93. Är det inte torkarspaken som färdatorn styrs ifrån? Berätta hur det går. mvh Peter full fart spar tid |
|
|
Jag har ingen aning vad det är för beteckning på datorn. Den passade kanon. Jag fick i och för sig skära lite i botten på hålet där den ska sitta då den nya är djupare. Viss information kommer upp i kombinstrumentet. Typ: När tempen går UNDER 3grader C och varningsplinget innan hel timme. Nej, det är inte torkarspaken. Har du frågor så tveka inte att ringa. 0455-168 09. Jag förklarar gärna. Man ska ju hjälpa sina vänner om man kan. /Nybliven BMW-ägare 01-11-17 Mvh. Micke Olsson |
|
| Micke, du behövde inte alls ändra några sladdar eller dylikt. Bara att tag ut, fram med filen och sedan trycka in? Har bara klockan nu, och har tänkt skaffa den lilla, men den stora är ju snäppet vassare och är det inte mer jobb så varför inte...... | |
|
Christer. Har ingen aning om det funkar att byta från klocka till stora datorn. I MITT fall var det bara som du säger. Fila, pilla och SMACK!!! Där satt den. Men till spaken saknas det fördragna sladdar (tror jag) ska utforska det mera när till fälle ges. Jag har ju nu den lilla liggandes i garaget. Den håller fan NYSKICK. Hör av dig om den är intressant. /Nybliven BMW-ägare 01-11-17 Mvh. Micke Olsson |
|
|
vissa bilar är förbered för dator och vissa inte, om du tex bara har tre kablar i kontackten bakom klockan (den som ska in i datorn) så funkar det inte. Kolla tidigare disuss om detta ämne. om det är någon som vet om man kan eftermontera kablaget till stora datorn så vill jag gärna veta det, gjorde det p å en 320i 84 men de är ju lite skillnad Joakim Eriksson |
|
journeyfan |
Tyvärr! Du har nog en modell som inte är förberedd. Det fanns några sådana också. Kablar etc fattas. Kolla med någon Bimmerhandlare om det finns någon kompletteringssats. Peter |
| Är det någon som vet om man kan byta från klocka till stora datorn, eller är det kört? | |
|
Micke< Vart hittade du den nya datorn ? kostnad ? Claes. Karlskrona KÄRLEK KOSTAR! |
|
|
Classe. Här på börsen. Den har en skada i teckenfönstret (inte snyggt) men funktionerna är OK. 350:- + frakt. Jag var mest ute efter att kolla om det funkade. Blir nog till att byta till en som är helt hel. /Nybliven BMW-ägare 01-11-17 Mvh. Micke Olsson |
|
|
Lite offtopic men hur kunde man se om bilen var förberedd för stora datorn? Min bil borde vara det men det satt en klocka från början, nu sitter den lilla där det var inge problem att få dit iallfall. There could only be one... |
|
|
kika på kabelstamen får ej vara tre kablar då funkar bara klockan måste vara mer. Har en stor dator som jag nog säljer pga av att min inte är förgered för den men ska kika upp om man kan dra en nykabelstam Joakim Eriksson |
|
|
vad skiljer den lilla från den stora? Min har ute temp, klocka memo och en till knapp som jag inte kommer ihåg vad det står på. vill ha stora! fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
Den STORA har följande. Klocka / datum. Snittförbrukning x2. Hur långt man kommer på det som är kvar i tanken. Genomsnittshastighet. Yttertemp. Stoppur. + förberädda funktioner för motorvärme. (Bränsledriven) Beräknad ankomsttid. Någon form av hastighetsvarning. (Programerbar) Codelås. /Nybliven BMW-ägare 01-11-17 Mvh. Micke Olsson |
|
henkeboy |
Hmm..efter att ha läst alla inlägg så har jag bara en fråga! Kan man instalera en färddator (troligtvis den lila) i en 528 -83? |
|
Vad har den lilla då? det är nog bara klockan jag har med ute temp iof fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
Den lilla har Klocka Datum Yttertempmätare Minne för att påminnna om heltimme (nyheter osv.) There could only be one... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.