AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.010

BMW i Bourne Suprimacy!

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Var och såg filmen Bourne Suprimacy eller vad den nu heter....
Finns en del fina BMW bilar i den filmen.... synd bara att BMW spelar en sån passiv roll i biljakterna....

Del så ser men en del polisbilar i tyskland som är BMW, bla E39, E36 och E46.

Jason Bourne (Matt D.) kör själv en riktigt fräsch E28, (skulle vilja ha en E28 som är så fint skick).

I slutet så kör skurken i filmen en BMW 745i (E65) just när man tror att han ska börja inleda en biljakt med E65an så hoppar han ur bilen och börjar springa.... synd hade kunnat bli en bra biljakt...

stort plus till en filmen för sina biljakter.... :-)

4 Cylindrar är 2 för lite!
D-diddy
nej det hade inte jag velat se, när skurken mosar sig fram i så fin bil. det är alltid synd om bilarna i biljakterna.
David.

"The unattainable is invariably attractive"
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
The Bourne Supremacy är det korrekta namnet.
Försökte hitta den på DC++ men det finns ingen DVDrip ännu. Bara cam-filmer. Dvs filmat med kamera på bioduken.

105
hönö
Alpina B10 4.6 98 #281
den finns på dc++
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Stavros o Hönö - gå se den på bio istället så får kanske filmmakarna en slant för sitt jobb...

eller ni kanske tycker att man borde kunna få hem senaste BMWn gratis också?

Hur som helst gillar jag också BMWs lilla inhopp i orginalet The Bourne Identity - en kort scen där en av lönnmördarna kör mot paris i sin E46 i regnet... Det dova vrålet från 6an är det som håller mig igång tills jag får ut min nya bil i November. (och nej, min 330i finns inte på dc++ :-P )

/bfg
105
hönö
Alpina B10 4.6 98 #281
Har sett den på bio med är det okay då?
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Jag hyrde en BMW ifjol. Är den min nu?
105
hönö
Alpina B10 4.6 98 #281
nä har inget bra argument det är fel att ladda hem men jag fick den av brorsan ,det är lika fel att häla som att stjäla.har gått i papperskogen har ju redan sett den. ska jag berätta hur den slutade?
Visa användare
46
JonnyB
325i 2d -89
Såg den oxå på bio, riktigt bra! Som den första. Visst fina Bmw, men grymmast var det ju när han börde på brutalställ med en gammal Lada!! >:D

Fler kurvor åt folket!
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
ett inslag som störde mig lite i filmen var en biljakts scen...
polisen håller på att jaga Bourne och kan inte köra ikapp honom, och så hör man polisradion, "we are engaged in a high speed persuit, we need backup!" sen så ser man att det rullar ut några W124or från polisens garage....

w124 är ju inte jättesnabba... varför använda dem som högprestanda polisbilar när hela filmen kryllat av div olika bimmers?

4 Cylindrar är 2 för lite!
bf
305
bfg
M3 SMG -02
hönö - bry dig inte om mig, jag jävlas bara lite...

Jag kan inte precis säga att jag är helt oskyldig på den fronten heller - men tycker det är en intressant diskussion om vår syn på rätt och fel. Mina bmw exempel ovan är ju klart fel, men ändå tycker många av oss att det är ok att tanka filmer/musik/spel... Förstår inte riktigt varför...

/bfg
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Mugge - det många glömmer är att polisen's makt inte står till snabba bilar eller bra förare - polisen's makt sitter i radion.

Kan man kalla fram ett 20-tal andra snutar FRAMFÖR den flyende så är matchen över oavsett vad han/hon kör.

/bfg
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
bfg: Förstår precis vad du menar. Men gratis är ju som bekant alltid gott! =) Jag är på bio en del också så biokillarna får sina slantar dom också!

Såg du att det regnade ofantliga mängder 10-kronor nere på gatan så skulle du ju springa ner och plocka. Oavsett om dom kom from himlen eller värdetransporten som precis passerade... =)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.