|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle vilja byta utväxling på min bil, en 635 csi -83 (218hk motorn). Nu sitter det 3,07:1 men jag skulle vilja ha 3,73:1 med lamelldiff som jag kan schimsa som jag behagar (eller är det lamelldiff i alla???) Vilka modeller kan man plocka grejor från? | |
| 3,73 sitter i e28 m5, m635csi. Vilka i praktiken är svår funna. Även tidiga e32 730i hade 3,73. Om du nöjer dig med en 3,64 utväxling så hittar du den i dom flesta e34 535i, tidiga 735ia vissa 530i. Det är bara ut på skroten och leta...men glöm inte att räkna varven på klumpen ;) | |
| Okej. Kanon! 3,64 ska väl göra rätt stor skillnad det också.. Det sitter väl en plåtbricka som det står på vilken utväxling det är. Det gör det på min i alla fall.. | |
|
krille_hlm: var sitter den brickan? jag har lekt med 5-6 diffar nu och jag har inte lyckats hitta nån såndär platta som ska finnas. ramlar kanske bort när diffen börjar rosta |
|
| en sak till! din nuvarande diff som du ska byta ut, är den bromsad? isf vill jag gärna köpa den förutsatt att det inte är några fel på den. sitter ditt bakre fäste mitt på kåpan i bak eller lite till vänster? | |
|
quibbles: Det är ingen diffbroms i min nuvarande diff. Brickan sitter i ena bulten till kåpan på diffen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.