|
|
|
|---|---|
|
Har haft en icke fungerande bensinvärmare på bilen som jag måste fixa innan kylan kommer på allvar. Glödstiftet funkar (testat efter och före i värmaren) om man sätter det direkt på batteriet men om man sätter det i tändhatten så är det dött, trots att jag får 11,4volt där då jag slår igång webaston i bilen. Hur är det möjligt?? Om jag har spänning i hatten så kan ju ej säkringen eller huvdenheten vara trasig (på den punkten). Jag blir tokig, och kall om rumpan på mornarna:-( mvh / Lars Det är aldrig för sent att ge upp. | |
|
Kolla här, BBW46 heter modellen: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Fattar ändå inte varför glödstiftet tänder på batteriet men inte på spänningen i tänhatten??? mvh / Lars Det är aldrig för sent att ge upp. |
|
|
kolla tändhatten brukar vara ett vist motstånd i tändhattar. |
|
|
Nu funkade det av någon anledning?? Men jag är ställd igen då jag inte förstår den manualen till hundra. Det ryker ur den nu men den puttrar inte så jag antar att det inte går, efter ca 2 min så går en säkring som sitter på en separat säkringshållare vid huvudenheten(!?) under baksätet, 15amp. Vad är fel? Bensin pumpen låter från bakhjulet så den går ju till strax innan säkringen går. Känner man på kylarvattenslangen så vibrerar den lite vilket borde betyda att pumpen går. Däremot kommer inga ljud från webaston överhuvudtaget. mvh / Lars Det är aldrig för sent att ge upp. |
|
|
DEj kanske är igensotad? DEn pallar liksom inte, Plocka ner den och rengör allt du kan och kommer åt, ta bromsrengöring. |
|
|
Ska pröva detta men säkringen borde ju inte gå även om den inte startar?? mvh / Lars Det är aldrig för sent att ge upp. |
|
| vad är det för säkring över huvudtaget?? | |
|
Har du kollat säkringarna till höger i bagagen? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det här borde du kunna ha lite nytta av, svensk text finns på sidan 63-70: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ok, avgasröret är inte tätt iaf. Erikw: Det stod inget om säkringen iaf så jag undrar fortfarande vad den går till? mvh / Lars Det är aldrig för sent att ge upp. |
|
|
Glömde det ja, har inget batteri i skuffen och ej heller säkringar. Det sitter enbart två vid huvudenheten under baksätet varav en på 15amp som alltid går efter 2 min. mvh / Lars Det är aldrig för sent att ge upp. |
|
| Fortfarande ingen som vet vad säkringen går till?? | |
|
Originalmontaget ska ha ett 25Ah-batteri i skuffen, har du lossat klädseln på höger sida? Huvudenheten under baksätet? - Det verkar vara en eftermonterad värmare du har. Jag har inga tips att ge dig, men gör en sökning i forumet för mer hjälp (glödstiftet, Webasto och eberspächer är nog bra tt söka på). Detta hittade jag vid en snabb sökning: Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jo den måste nog vara eftermonterad för som sagt inget batteri i skuffen och Huvudenheten under baksätet vid stora batteriet. Det är där en av de två säkringarna går också. Jag har sökt en massa gånger men hittar inga svar, skulle egentligen behöva plocka ur den och kolla upp den ordentligt men den sitter bakom några kylslangar som går till ac-kompressorn. Dessa måste lös för att plocka ur den så jag väntar in i det sista. Den sitter till höger om motorn (från förarsätet) under högspänningsboxen? vid höger stötdämpartorn. |
|
|
Nej nu ger jag upp, det blir bussen i vinter då det är under -10grader. Jag trodde att det var den lilla fläkten som var paj då den ej surrade men när jag skruvade lös inluftsfiltret så dog allt, nu varken glödgar, går säkringar, pumpar, frustar eller ryker den så jag sparka på skiten några gånger i vredesmod och gav upp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.