|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Bara undrar om det är nån som äger en e60 (inte bara provkört) och vad ni tycker om bilen?? Kul och höra lite det talas inte så mycket om nya 5an här. | |
| här kan du läsa om Örjans E-60 i hans dagbok. Länk | |
|
Här finns en: Länk Läs hans dagbok. /Kidde BMW - the ultimate drug... |
|
|
Det var tusan vad en minut är KORT :- )) /Kidde BMW - the ultimate drug... |
|
|
Hej! Jag har en månad gammal 525i och är helnöjd med den! Tyst, komfortabel, solid och stabil. Lite svårt att fickparkera och ha koll på bakändens slut, möjligen men det är ju en vanesak. PDC vore kanske bra men man kan inte få allt. Kan varmt rekommendera bilen! Mvh |
|
|
Bilen är grymm! Vi har haft vår i ½ år nu ganska exakt, och kört 24.000 km (!!!!). Bilen går som en dröm, och är verkligen gjort för att åka långt, snabbt - bekvämt!! Diesel motorn på 500 NM är underbar, visst lite knackande i början vid kallstart, men annars inget jag stör mig på.. Sen så ar Logic 7 kanske världens bästa ljud anläggning (fatory) som finns i en bil!! Det rockar ;) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Ni som äger verkar vara nöjda med bilarna alla fall. Nån mer måste det ju finnas som äger en E60 här på forumet?? |
|
|
rotax: tat lugnt, det är bara 6 tim sedan du annonserade, alla sitter inte här dygnet runt. Själv är jag ensam om att ha en X3 på forumet, alla som har BMW hänger inte här. /A |
|
| rotax>> Nåt speciellt du funderar över på E60? Vill du ha info bör du nog formulera konkreta frågor. Eller vill du bara veta antalet ägare på forumet? | |
|
Nej jag tänkte mer på att det inte talas så mycket om just den modellen. Jag ville bara vet om det fanns några ägare här och vad ni tycker i allmänhet?? |
|
|
rotax: Jag tror att E60 kommer att ha ännu flera nöjda ägare än förut, det är en underbar bil! Varför inte provköra en? Kanske det blir en E61 om ett par år, om den finns med 4-hjulsdrift.(sambon är så nojig över bakhjulsdrift) /A |
|
|
5-serien kommer att ha ännu flera nöjda ägare än förut menar jag! /A |
|
|
Jag har kört 530d ett par gånger i veckan i snart ett år. Underbar bil på alla sätt. Tyst, märks knappt att det är en diesel förutom på tomgång. Dieselförbrukningen är mycket imponerande, låg förbrukning oavsett körstil. Har inte varit med om några problem förutom att elhissen på höger fram har hakat upp sig. Står man i valet mellan vanlig 530 och 530d så hade valet varit enkelt för mig, om man kör mycket så hade jag utan tvekan valt 530d. MVH / Jacob |
|
|
Jag har kört E60 530 d en hel del. Grymt vrid. Efter en kortare gämförelse verkar det som ett den axar lika snabbt som E34 M5 från 30 till 120. Det som jag verkligen gillar med bilen är den fantastiska känslan i framvagnen. Stum, fast och fin men ändå sväljer den skitvägar. Svårmatchad tror jag. Sträckörde från malmö till stavanger i sommras (ca 100 mil) och sällan har en sån lång resa varit så bekväm. Har kört E39 530 endel men måste nog säga att det är endel skilland på just vägkänslan. |
|
|
Har en 545i inköpt i Tyskland i slutet av maj. Är väldigt nöjd, den bästa bil jag kört någonsin :) Iof så har jag inte kört så många innan .....men som sagt världens bästa bil! |
|
|
ingen som har nått negativt att säga om nya 5an?? det ser ut som att är helnöjda med bilarna. Själv har jag inte ens provat den nya 5an, det var lite därför som jag var nyfiken att höra från er som kört den lite mer än bara en provtur. |
|
|
Negativt?? hmm, njaee inte direkt. Har väl haft några "blackout" i Idriven, och lite mjukvara fel, annars inget :) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
-BeeMWe- |
Pappsen har en 525a, muuuums :P |
|
Har inte sett så mycket negativt om E60/E61 ännu. Här är dock en missnöjd svensk ägare: Länk Annars kan du hitta mycket info på Länk där många E60 ägare hänger. Som du kan se så är det mest smådetaljer som gör ägare missnöjda som typ knarrande stolar, blackouter i I-drive och andra mjukvarufel. Hur man väger dessa fel mot bilens övriga egenskaper när man definierar bilen som hopplös är väl personligt antar jag.... mvh //Örjan C |
|
|
Hej, Har avverkat 1900 mil i min E60 530d. Det har varit en i stort sett problemfri resa. Displayen till I-driven är bytt, mjukvaran har uppdaterats två gånger, annars har allt varit frid och fröjd. Har KCR box, med den levererar 3-liters sexan 260 hp och 565 Nm. Bilen förvandlas till en brutal best. Tom snabbare än min gamla E46 M3 i vissa register (80-120 ex...) Den aktiva styrningen är kalas, bilen kan dock upplevas lite vinglig när man ex. drar släpvagn. Totalt sett en kanonbil! Mvh// Andreas |
|
|
Oreo: Vad anser du själv om att bilen är "spårkänslig och nervös" är det bara den missnöjde ägaren som tycker det eller? /A |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.