|
|
|
|---|---|
|
Det som tror jag alla e39 har iaf de med acc och displayer är knappen "rest" Hur fungerar detta? När ska man trycka och vad är det som händer Ganska ny med e39 så jag är nyfiken? | |
|
Det är rest ac, de gör att du kan ha på ac´n under en viss tid när bilen är avstängd. Kanske ska in o handla en kall vinter o vill komma tillbaka till en varm o skön bil :) ///Schumi |
|
|
För exakt beskrivning av funktionen så kollar du i instruktionsboken ;) Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Tackar för svaret! Skulle gärna titta instruktions bok men min Tyska är lite "röstig" eller om jag säger "helt sönderröstad" Ska man trycka på knappen när bilen stängs av eller? |
|
stefannorr |
För att rest ska fungera så måste de vara full syra i batteriet..motorn nått upp i rätt arbetstemp så den går ej att kolla direkt vid kallstart. |
| Är inte den knappen till rest värmen den fungerar ju bara när tändning är från ? | |
stefannorr |
Alltså funktionen är ju att typ..de är - 20 ute du går o handlar...har kört ett tag så värmen o tempen nått upp i normal temperatur...ni slinker in på varuhuset ett tag..trycker in rest innan ni går..då är värmen på i bilen max 15 c i max 15 min om ja fattat rätt-o batteriet håller rätt spänning...o motorn nått upp till arbetstemp. |
|
"REST" är en mycket trevlig funktion. För att den ska fungera så måste motorn ha uppnått arbetstemperatur. Du måste även ha ganska bra batterispänning. Om något av dessa två krav inte uppfylls så startar den inte. För att använda den. 1.Stäng av bilen. 2.Tryck på "REST" knappen Efter några sekunder så börjar kupé fläkten blåsa in luft i kupén med den värme som du tidigare ställt in som kupévärme. I instruktionsboken står det att man kan använda denna funktion när man stänger av motorn vid t.ex. järnvägsövergång. Det fungerar dock naturligtvis lika bra när man snabbt ska gå in och handla... Beroende på hur kallt det är ute så fungerar den olika länge. Om batterispänningen går för lågt så stänger den av även då. MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
|
En annan rolig grej med acc´n som tog mig nästan ett år att komma underfund med är "Zeit1" och Zeit2". Där kan du ställa in när kupéfläkten ska starta om det är varmt ute, om du vill ha en lite svalare bil efter jobbet t.ex. Kan även ge värme om du har bensinvärmare i bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.