|
|
|
|---|---|
| Snackade med en av mina Däcksleverantörer Han sa att Bmw ägare har mycket högre krav på däcksval än andra bil märken såsom Mb,Vag och volvoägare.Några åsikter om det och vad kör ni med själva? | |
|
Japp,kan nog stämma men det gäller väl sommar däck också :) "Riktiga män luktar diesel" |
|
| Jaja män | |
|
Kör själv med just nu gislaved nordfrost 3 på vinter däcken. "Riktiga män luktar diesel" |
|
stefannorr |
Bakhjulsdrift... |
|
Högre krav i valet av bil också än ägare till andra bilmärken...:-) /Udo Dirkelsniff |
|
bustorp |
Heja Udo. Jag skulle vilja tillägga att jag tror BMW-ägaren är nog lite mer noggrann vid vinterdäcksval p g a att BMW är ingen höjdarbil på vintern om vi ska vara riktigt ärliga + att han/hon tror att man kan köra fortare o samtidigt säkrare med ett bättre däck. Framför allt fortare. Själv åker jag på Nokian Hakkapellitta Q (odubbat). BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
MB dä utan a-klass ?? |
|
| Då får man väll krypa till korset och erkänna att man åker billiga vintedäck. Är yrkeschafför och har höga krav på jobbet men privat är man väll lite snål. Har åkt AGI regumerat dubb med jäkligt god erfarenhet. Men som sagt det är regumerat så man kanske bara haft tur. Men rullar ju mest till å från jobbet bara med nån enstaka längre tur på vintern. Dock så tänker jag jäkligt mycket på att köra in dom noga och inte köra för fort (max120). | |
|
Hade spraknya Hakka 4 på Audi quattron.. Med fyrhjulsdrift behöver man bästa möjliga däck. Iväg kommer man, men man har inte samma känsla för hur halkigt det är när man väl ska bromsa. Det hade man i E30:n.. så att säga :) Den rullade på nya Hakka 2, det var vad som gällde på den tiden. Tror det beror mer på ägaren än bilen, men har man en bakhjulsdriven bil blir man lätt mer medveten om saken. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
MB... bakhjulsdrift... mvh/Richard Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! ;) |
|
| Jag kör "Gnislaved" Nordfrost 3. Fantastiskt bra däck. Min filosofi är att bara det bästa duger på vintern, då man har tillräckligt dåligt grepp även med de bästa däcken. | |
|
Några tips till vad vi ska välja till E60'n ?? Vill gärna ha 17" då den ser konstig ut med mindre fälgar.... PS; Vill ha odubbat, då vi kör mycket söderut... BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.