|
|
|
|---|---|
|
Ska in me bilen nästa vecka till BMW för en sak, tänkte be dem kolla med DIS om alla larmslingor är OK, larmet blinkar 10sek innan det går över till fast sken. + att bilen falsklarma i natt, eller det var iaf ingen kvar vid bilen när jag kom utrusande i morgonrock med en hammare i handen kl 1 i natt:-)!!! Vad kostar en sådan koll? *BAWORAK* | |
stefannorr |
700-800 kr brukar väl vara normal kostnad men skiftar säker mellan olika verkstäder. |
Måsen |
400:- på Automax i Kalmar /Mattias /// Länk |
|
Oki, Tak för svaren. *BAWORAK* |
|
stefannorr |
Jag tog auktoriserade BMW verkstäder,men finns ju billigare som inte är det. |
|
stefannorr> Kan det bli billigare om man ber dem att bara kolla en sak eller är et ett paket så att säga? *BAWORAK* |
|
|
Svante: att larmet blinkar 10 sek efter du larmat för att sedan lysa kan tex. bero på att org. stereon är utbytt. BMW CS #5139 |
|
Måsen |
Brukar vara samma pris, har gjort det 3 ggr 2 av dessa på BMW i Kalmar. Båda gångerna kostade det 400:- för avläsningen, fast det var olika saker jag ville ha reda på. Detta var dock inte kompletta avläsningar vad det gäller alla larm/felmeddelanden utan specifika givare som skulle kollas. Det kanske kostar mer om man vill göra en fullständig koll i alla systemen och få en utskrift på det. Då måste dom först in och läsa av, sedan kvittera, sedan läsa av igen för att se vilka som kvarstår. En del "fel" kan ju vara gamla och fixade, en del bero på att det suttit ett dåligt batteri i bilen tidigare osv. Då kan jag tänka mig att dom lägger på några hundra på priset jag angav. /Mattias /// Länk |
|
J-L> Tack för påpekandet. Ja den är utbytt en gång, men sedan har jag fixat tillbaka en orginalstereo. Dock inte den som satt från början. Hur kan man fixa det då? *BAWORAK* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.